De survey is gesloten! Meld je aan om op de hoogte te blijven van de resultaten.

Er is van alles gaande in de recruitment wereld. De aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt, technologische innovaties en de opkomst van AI, nieuwe generaties met hun eigen behoeften op de arbeidsmarkt, de stijging van lonen en het slinken van recruitment budgetten. Om er maar eens een paar te noemen!

Als recruitment software specialist spreken wij elke dag met recruiters, arbeidsmarktcommunicatie adviseurs, recruitment marketeers, bureau recruiters en recruitment managers. We zien de uitdagingen, succesverhalen, kansen en leermomenten van onze klanten. We beschreven dit al in klantverhalen, maar nu gaan we een stap verder. We geloven er namelijk in dat het uitwisselen van kennis en ervaring de sleutel is tot succes.

Resultaten in het RMA Trends Rapport 2025

Begin 2025 zullen we de onderzoeksresultaten publiceren en verspreiden. Zo kun je de inzichten raadplegen op onze website, kun je slides downloaden met grafieken en tabellen om te gebruiken in eigen documenten, zoals business cases, en lichten we de resultaten toe in een webinar.

Door data over groei en recruitment succes te koppelen aan de recruitment strategieën van deze organisaties, wordt duidelijk wat de way to go is in het huidige recruitment landschap. In het RMA Trends Rapport 2025 krijg jij inzicht in de best practices rondom recruitment, recruitment marketing en de inzet van technologie hierbij. Doe er je voordeel mee!

RMA Trends Onderzoek in het kort

  • Voor wie: recruiters (corporate en bureau recruiters), recruitment marketeers, recruitment managers, arbeidsmarktcommunicatie adviseurs, employer branding specialisten, recruitment consultants, HR adviseurs
  • Duur van invullen: de survey is gesloten
  • Resultaat: waardevolle inzichten en best practices op het gebied van recruitment marketing en de rol van technologie hierin

Over het RMA Trends Onderzoek 2025

We voeren dit onderzoek uit onder organisaties in Nederland en België. Van klein tot groot en van non-profit tot high-tech werkgevers, elk type organisatie is vertegenwoordigd. Ook recruitment bureaus, uitzendorganisaties en intermediairs nodigen we van harte uit om deel te nemen aan het onderzoek.

Uiteraard zijn je antwoorden volledig anoniem en worden deze op een geaggregeerde manier weergegeven. Je reactie wordt enkel voor dit onderzoek en in de bijbehorende communicatie (o.a. in rapportage en webinar) gebruikt. 

Het onderzoek bestaat uit een vragenlijst met onder andere stellingen waarbij jij kunt aangeven in hoeverre dit van toepassing is binnen jouw organisatie. Denk daarbij aan jouw visie op recruitment uitdagingen, prioriteiten en kansen.

De survey is gesloten. Je kunt de vragenlijst niet meer invullen.

Ook interessant