Rotterdam/Amsterdam – 3 april 2024 Een candidate journey die klopt van A tot Z en die een kandidaat blijft boeien tot sollicitatie. Voorafgaand aan het bezoek op je werken-bij site, op de site zelf en hetgeen dat gebeurt na sitebezoek. Een naadloze ervaring voor de kandidaat over deze 3 fases heen. Dat is een wens van veel werkgevers. Goed nieuws: MrWork en Floyd & Hamilton slaan de handen ineen om dit mogelijk te maken. Dankzij deze samenwerking ontstaat een perfecte integratie tussen de recruitment marketing automation software van MrWork en de werken-bij site SaaS-technologie van Floyd & Hamilton. Daar pluk je als werkgever de vruchten van!
Techmatch made in heaven
Floyd & Hamilton is dé specialist op het gebied van recruitmentsites. Met hun SaaS-technologie ontwikkelen ze inmiddels al bijna 15 jaar werken-bij sites op maat voor werkgevers in 18 landen. Dankzij Hamilton CMS kunnen werkgevers deze vervolgens zelfstandig beheren en doorlopend uitbouwen zonder een developer nodig te hebben.
Ramses Serno en Karlien Donders, oprichters en CEO’s bij Floyd & Hamilton, zijn enthousiast over deze samenwerking en geloven dat de technologie van de twee SaaS-bedrijven elkaar versterken. Ramses Serno vertelt: “Een werken-bij site is de basis van sterke employer branding en een goede recruitment strategie. Elke kandidaat landt vroeg of laat op je recruitmentsite en deze maakt daarmee bijna altijd onderdeel uit van de candidate journey. Soms is het in de huidige arbeidsmarkt – met weinig actief werkzoekenden en een lage sollicitatiebereidheid – alsnog een uitdaging om de juiste kandidaat op je recruitmentsite te krijgen en te stimuleren om actie te ondernemen.
Karlien Donders vult aan: “Dat is precies waar we een mooie aanvulling van de technologie van MrWork zien, die wij voor klanten beschikbaar kunnen maken via Hamilton CMS. Bij onze huidige gezamenlijke klanten zien we al een positief effect en met deze samenwerking, en daardoor verdere integratie, zal dit effect nog verder versterkt worden.”
Daar waar Floyd & Hamilton ervoor zorgt dat candidate journeys voor de gewenste doelgroepen beschikbaar zijn op de recruitmentsite, zorgt MrWork’s recruitment marketing automation dat je de juiste mensen bereikt en kandidaten jou als werkgever leren kennen buiten de recruitmentsite of op de juiste plek in de recruitmentsite landen.
Deze technologieën vullen elkaar dus perfect aan. MrWork zorgt voor traffic naar je werken-bij site en zet deze om in reacties met leadgeneratie en -nurturing, terwijl Floyd & Hamilton het online platform faciliteert vanaf waar de reacties binnenstromen. De filosofie van technologische innovatie, controle teruggeven aan de werkgever en recruiters en recruitment marketeers die zelf aan de knoppen zitten, verbindt deze recruitment software bedrijven met elkaar. Dat dit hetgene is wat werkgevers willen, zien we al terug bij de grote klanten die de twee bedrijven reeds gezamenlijk hebben, zoals Simon Loos, Aviko en Flynth.
Meer grip op de gehele candidate journey
De absolute drijfveer voor deze samenwerking is uiteraard het voordeel voor klanten. Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork, vertelt: “Dankzij de integratie van onze recruitment tech met die van Floyd & Hamilton krijgen werkgevers veel meer grip op de gehele candidate journey. Data wordt uitgewisseld tussen de tools, waardoor je precies ziet wat er gebeurt voordat iemand op je site komt, wat iemand doet op je werken-bij site en wat er daarna met deze potentiële kandidaat gebeurt. Zo kun je elke kandidaat een eigen candidate journey op maat bieden, want je weet precies hoe ver iemand in het oriëntatieproces is en wat een logische vervolgstap zou zijn.”
MrWork en Floyd & Hamilton blijven twee losse organisaties, maar laten hun data en tech optimaal samenwerken wanneer een bedrijf voor beide oplossingen kiest. Zo zie je in het MrWork dashboard niet alleen het bereik en de kliks naar je landingspagina van je recruitment campagnes, maar ook wat dat oplevert op de werken-bij site. Niet alleen harde conversie (een sollicitatie) wordt gemeten, ook deelconversies, zoals het instellen van een jobalert of het starten van een Whatsapp gesprek, zie je direct terug in de campagneresultaten. Kortom, je hebt een compleet beeld van de prestaties van je recruitment marketing inspanningen.
Met dat complete beeld kun je gerichter bijsturen in je recruitment marketing campagnes, de kandidaatreis verder verfijnen en/of personaliseren en de touchpoints die nodig zijn om een kandidaat klaar te maken voor een gesprek automatiseren. Uiteindelijk vul je je recruitment pijplijn met meer en betere kandidaten, zonder daar extra tijd aan kwijt te zijn.