Naast duurzaamheid en digitalisering als de belangrijkste strategische prioriteiten, is Dura Vermeer een koploper op gebied van recruitment marketing en het aantrekken van nieuw talent. Dat zie je aan de manier waarop zij nadenken over arbeidsmarktcommunicatie en de algehele (employer) branding. Een belangrijk thema binnen dit snelgroeiende bedrijf; doorlopend hebben zij zo’n 230 vacatures openstaan. Om al die vacatures te vervullen ondersteunt de softwareoplossing van MrWork in iedere fase van de recruitment journey. Van het neerzetten van een consistent werkgeversmerk tot het aantrekken van de beste kandidaten. Dura Vermeer en MrWork hebben een samenwerking van het eerste uur; al meer dan 8 jaar zorgt dit partnership voor schaalbare groei.
Koploper in recruitment marketing binnen de bouwsector
“Binnen onze organisatie staat recruitment marketing en employer branding hoog op de prioriteitenlijst. Uiteindelijk zijn we succesvol omdat we al 168 jaar goede mensen aan ons weten te binden. Mensen die bewust kiezen voor Dura Vermeer en die het familiebedrijf een generatie verder willen brengen. Door nieuw talent aan te trekken, borgen we de continuïteit van ons werk en maken we Dura Vermeer sterker voor de toekomst. Over het algemeen hebben wij doorlopend 230 vacatures openstaan. Het is voor ons cruciaal om die binnen afzienbare termijn in te vullen, anders staat het de groei van de organisatie in de weg. Daarom is een goede wervingsstrategie voor ons een topprioriteit en die richten we het liefst ook zo efficiënt mogelijk in. Wij proberen echt een koploper te zijn als het gaat om innovatieve recruitment marketingtools en -technologie. Daardoor werken we continu aan vernieuwingen en optimalisaties van onze recruitment processen.”
“De brands en jobs module van MrWork worden veelvuldig ingezet door onze recruiters. Zij weten inmiddels hun weg te vinden in de systemen en hoe ze ervoor moeten zorgen dat dit optimaal werkt. Recent is daar de leads module bij gekomen om eerder in contact te kunnen komen met kandidaten en die combinatie werkt gewoon heel krachtig.”
Robine de Graaf, Manager Online Media bij Dura Vermeer
Een langdurige samenwerking met MrWork
“Tijdens het oriëntatieproces willen we dat Dura Vermeer top of mind blijft voor de doelgroep, op het juiste moment, via de juiste kanalen. MrWork helpt ons om zowel een dichtgetimmerde strategie op te zetten als de uitvoering soepel en schaalbaar te laten verlopen. Als je naar onze cijfers kijkt, zie je dat de geautomatiseerde campagnes vanuit het MrWork platform in 85% van de gevallen een bijdrage leveren aan de uiteindelijke sollicitatie. De brands en jobs module van MrWork worden veelvuldig ingezet door onze recruiters. Zij weten inmiddels hun weg te vinden in de systemen en hoe ze ervoor moeten zorgen dat dit optimaal werkt. Recent is daar de leads module bij gekomen om eerder in contact te kunnen komen met kandidaten en die combinatie werkt gewoon heel krachtig. MrWork is in iedere stap van het recruitmentproces een strategisch partner voor ons. Het voelt bijna alsof de mensen aan de kant van MrWork collega’s van ons zijn, zo nauw werken we samen.”
“Wat ik mooi vind aan de samenwerking met MrWork is dat zij ook echt constant bezig zijn met het zoeken naar vernieuwingen en verbetersuggesties voor Dura Vermeer. Dat kan omdat ze de markt en onze organisatie echt goed kennen, weten hoe kandidaten zich bewegen en waar zij behoefte aan hebben. Wij zijn bijvoorbeeld als launching customer in de nieuwe leads module gestapt, omdat we er echt in geloven en het bijdraagt aan het succes van onze campagnes.”
Robine de Graaf, Manager Online Media bij Dura Vermeer
Een krachtige softwareoplossing voor schaalbare groei
“Wat ik mooi vind aan de samenwerking met MrWork is dat zij constant bezig zijn met het zoeken naar vernieuwingen en verbeteringen voor Dura Vermeer. Dat kan omdat ze de markt en onze organisatie echt goed kennen, weten hoe kandidaten zich bewegen en waar zij behoefte aan hebben. Wij zijn bijvoorbeeld als launching customer in de nieuwe leads module gestapt, omdat we er echt in geloven en het bijdraagt aan het succes van onze campagnes. Ondanks dat het een krappe arbeidsmarkt is, zijn wij nog steeds goed in staat om vacatures binnen afzienbare tijd te vullen. Dat komt onder andere dankzij alle touch points die we inzetten via de technologie van MrWork in combinatie met een strategische benadering van ons employer brand die consistent in de markt wordt gepusht. Samen met MrWork willen we onze campagnes de komende tijd uitbouwen om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de vraag vanuit kandidaten. Daarnaast willen we optimaal gebruik maken van het systeem, zodat het volledig geadopteerd is binnen de organisatie. Dat vergt enige flexibiliteit vanuit ons, maar we kijken met een open blik naar die veranderingen.”
Meer weten? Lees hier het volledige interview met Robine de Graaf, Manager Online Media bij Dura Vermeer: https://mrwork.nl/dura-vermeer.