Jan van Goch en Mees van Velzen slaan de handen ineen om MrWork verder te laten groeien op zowel de Nederlandse als de internationale recruitment markt
Rotterdam – 09-01-2024 Jan van Goch start in een rol waarin hij het management zal ondersteunen bij de toekomstige groei van MrWork – een toonaangevende SaaS oplossing voor het automatiseren van recruitment processen. Van Goch brengt veel kennis van de recruitmentmarkt met zich mee, samen met zijn jarenlange ervaring als mede-oprichter van Connexys.
In 2001 richtte hij samen met Gijs van Heijst Connexys op, dat al snel uitgroeide tot marktleider op het gebied van recruitment software. Na zijn vertrek bij Bullhorn in 2018 als VP Marketing EMEA, is hij zich gaan richten op het begeleiden van bedrijven en ondernemers. De afgelopen jaren is van Goch actief gebleven binnen de HR-tech markt. Zo is hij onder andere actief betrokken bij Textkernel en In2Dialog als board member en investeerder.
Goede match met MrWork
Gezien de jarenlange ervaring van Jan van Goch binnen het HR- en recruitment tech landschap, is een actieve rol binnen MrWork een logische stap. MrWork is een snelgroeiende scale-up die recruitment marketing technologie ontwikkelt om bedrijven te ondersteunen bij hun online recruitment proces. De missie van MrWork is om organisaties met behulp van haar technologie online te verbinden aan alle voor hen relevante kandidaten.
Samenwerken met MrWork past goed bij van Goch “ik voel een goede klik met het DNA van MrWork. Het is een gave club om voor en mee te werken met veel ambitie. Binnen de recruitmentbranche zie ik de ontwikkeling ontstaan dat recruitment marketing een steeds belangrijkere plek moet hebben binnen een bedrijf. MrWork heeft daar mooie oplossingen voor.”
Veel recruitment teams doen inmiddels ‘iets’ met recruitment marketing, maar dat wordt ook vaak uitbesteed aan (marketing) bureaus. MrWork helpt organisaties juist om zelf grip te krijgen op hun recruitment.
“De data toont het aan: er is vaak wel verkeer op een werken-bij-site, maar slechts een klein deel van deze bezoekers solliciteert. Het overgrote gedeelte verdwijnt zonder dat je weet waarom of waar naartoe. De vraag is hoe je in contact komt met al die potentiële kandidaten (en dus meer conversie realiseert), maar ook hoe je actief in contact kunt blijven met kandidaten die wel al bekend zijn. Via laagdrempelige contactmomenten en goede kandidaat-nurturing (beiden makkelijk te realiseren via de software), helpt MrWork in deze uitdaging. Het is als het ware de cockpit van je online arbeidsmarktcommunicatie”, aldus Jan van Goch over MrWork.
De rol van Jan van Goch binnen MrWork
MrWork heeft ambitieuze groeiambities. Die fase past goed bij van Goch “de fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar. Die heb ik eerder zelf meegemaakt met de ontwikkeling van Connexys – de organisatie moest naar een volgende fase. Mijn rol binnen MrWork zal vooral liggen binnen die doorontwikkeling. Hoe gaan we ervoor zorgen dat we de juiste keuzes maken om door te groeien en de organisatie klaarstomen voor de volgende fase.”
Het komende jaar zal Jan van Goch actief deze rol bekleden binnen MrWork om daarmee de groei van de organisatie te helpen versnellen.
“Ik geloof heel erg in de potentie van MrWork en heb heel veel zin in deze nauwe samenwerking. Ze werken voor veel mooie bedrijven en hebben een trouwe klantenkring. Uniek aan MrWork is dat zij een innovatieve technologische oplossing hebben én veel in-house kennis over het recruitment marketing domein. Dat is waarom klanten blij zijn.”
Jan van Goch
“We zijn blij en trots dat Jan aan boord is. Hij heeft de fase van het schalen van een onderneming waar wij ons nu in bevinden al een keer doorlopen. Die ervaring, gecombineerd met zijn specifieke kennis van onze markt en zijn netwerk maken dit voor ons een fantastische mogelijkheid. Ook is er een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.”
Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork