Case study

‘’We genereren meer kwalitatief verkeer naar onze werken-bij website dan ooit.’’

- Dura Vermeer

Case study

‘’We genereren meer kwalitatief verkeer naar onze werken-bij website dan ooit.’’

- Dura Vermeer

Na de crisis ervaarde Dura Vermeer dat zij de specialistische vacatures met een hogere moeilijkheidsgraad niet meer op de ‘’standaard’’ manier vervuld kregen. Dura Vermeer is de samenwerking met MrWork aangegaan om via social media verbinding te leggen met haar doelgroep.

Situatie

‘’Sommige mensen wisten nog niet eens wie we waren, laat staan dat zij ons als potentiële, interessante werkgever zagen.’’

Het aantal openstaande vacatures bleef toenemen en het werd steeds lastiger om de juiste mensen te vinden. Enerzijds door schaarste op de arbeidsmarkt en anderzijds omdat haar doelgroep nog onvoldoende bekend was met Dura Vermeer als aantrekkelijke werkgever.

‘’We waren ons ervan bewust dat we onze recruitment aanpak moesten omgooien om passend talent aan onze organisatie te binden. De uitdaging was om onze naamsbekendheid te vergroten en onze positie als organisatie waar mensen graag willen werken te versterken.’’

"Wat gaan campagnes op Social Media ons opleveren en hoe maken we dit allemaal meetbaar?"

Social media recruitment campagnes met MrWork hadden in het verleden reeds haar krachten bewezen, maar tegelijkertijd vond Dura Vermeer het nog wel erg spannend.

“Welke reacties krijgen we op social media? Roepen we daarmee ook niet veel negativiteit op ons af? Hoe zorgen we ervoor dat we niet alleen maar aan het zenden zijn? En een hele belangrijke: Wat gaat het ons opleveren en hoe maken we dat meetbaar?’’   

Oplossing

De eerste stap was het ontwikkelen van een goed en authentiek verhaal over de organisatie en haar werkgeverschap. Samen met een creatieve partner heeft Dura Vermeer dit verhaal vertaald in content en een werken-bij website.

‘’Met de ‘’Maar wat kan jij?” campagne laten we zien waar wij als tofste bouwer van Nederland mee bezig zijn en dagen we onze doelgroep uit zich aan ons te presenteren en mee te bouwen aan onze ambities.”

MrWork heeft samen met Dura Vermeer de social media strategie bedacht om de content bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. De social media campagnes worden met de technologie van MrWork constant getest, gemeten, geanalyseerd en geoptimaliseerd.

“Elke twee maanden zitten we met MrWork aan tafel om de insights van de campagnes te bespreken. MrWork fungeert gedurende onze samenwerking als onze vaste sparringpartner en adviseur.”

Resultaten

‘’De campagne van MrWork behoort tot de top drie belangrijkste verwijzingen van verkeer naar onze website.’’

Om de verbinding met de doelgroep te vergroten heeft MrWork de candidate journey op de werken-bij website van Dura Vermeer getest en geanalyseerd. Aan de hand van de verkregen insights en adviezen is de candidate journey geoptimaliseerd. De optimalisatieslagen resulteren in kwalitatiever verkeer en een inmiddels verdubbelde sessieduur per bezoeker.

Dura Vermeer is vastbesloten om te blijven leren over haar doelgroep en haar talentpool aan te blijven vullen met nieuwe potentiële kandidaten. Zij hebben de ambitie om een love brand te worden op het gebied van employer branding.

"Door de campagnes op social media leren wij onze eigen doelgroep steeds beter kennen en kunnen we onze content blijven optimaliseren op basis van geanalyseerde insights. Op die manier bouwen we een relatie op met onze doelgroep. Bezoekers zijn betrokken bij onze content: ze lezen artikelen, bekijken video’s, onze vacatures en blijven zichtbaar veel langer plakken."