Case study

Samen met Dura Vermeer van Hyves naar Instagram Stories

MrWork en Dura Vermeer werken ruim zeven jaar samen. Een mooi moment om stil te staan bij deze leerzame, dynamische reis waarin de arbeidsmarkt en het social media landschap continu in beweging zijn geweest.

2011

Geloof in social media recruitment

In Nederland begon de social media hype op Hyves. Op social media is iedereen een potentiële kandidaat. Met die visie hebben we de lastigste vacature van Dura Vermeer vervuld met een combinatie van Facebook Linkedin en Hyves.

2014

Krappe arbeidsmarkt

Door de krappe arbeidsmarkt en steeds latenter wordende kandidaten, realiseerde Dura Vermeer zich dat zij haar doelgroepen op de arbeidsmarkt anders moesten benaderen.

2015

Meer dan alleen vacatures invullen

Samen met een creatieve partij heeft Dura Vermeer haar verhaal ontwikkeld om haar onderscheidend vermogen te belichten en zo de juiste mensen te binden. Zo is de prijswinnende campagne "Maar wat kan jij?" in het leven geroepen. Hiervoor heeft MrWork de social media uitrol opgesteld.

2016

Op social media jouw verhaal vertellen aan de juiste doelgroepen

Het verhaal is vertaald in verschillende vormen content zoals video, blogs, vlogs etc. In 2016 heeft MrWork deze campagne gelanceerd op social media. Tot op de dag van vandaag ondersteunen wij Dura Vermeer bij het vertellen van dit verhaal aan haar doelgroepen via de juiste netwerken.

2017

Social media campagne versterkt employee engagement

De online campagne bereikt naast potentiële kandidaten ook de medewerkers van Dura Vermeer. De engagement van de enthousiaste medewerkers zijn een mooi, extra resultaat van de campagnes op social media.

2018

Steeds blijven leren over de doelgroep

Wij analyseren per twee maanden samen met Dura Vermeer de geteste content. Op basis hiervan meten wij waar men zich binnen de candidate journey bevindt en bepalen we vervolgens een nieuwe strategie.

Resultaat

De sessieduur van de bezoeken aan de werken-bij website is verdubbeld.

De advertenties op social media zijn meer dan 3.5 miljoen keer gezien door 96% van de totale doelgroep.

De sessieduur van het webverkeer via social media is 10 seconden langer dan van ander websiteverkeer.