MrWork heeft samen met QuaRijn een succesvolle strategie uitgerold met behulp van Recruitment Marketing Technologie. Deze strategie focust zich op het meenemen van de doelgroep in het verhaal van QuaRijn. Om vervolgens mogelijkheden te creëren om laagdrempelig in contact te komen met deze potentiële kandidaten. En dat bleek niet zonder succes…

Hoe enthousiasmeren wij mensen voor het werken in de ouderenzorg?

In het verhaal van QuaRijn was het belangrijk om voor de doelgroep te benadrukken dat werken in de ouderenzorg bij deze organisatie veel mogelijkheden biedt. Zo kan iedereen met het juiste zorgdiploma direct bij QuaRijn aan de slag. Met onder andere dit voordeel moest de schaarse doelgroep zo specifiek mogelijk worden bereikt. De technologie van MrWork heeft QuaRijn geholpen bij het targeten van een specifieke doelgroep binnen de zorg. Maar in deze strategie hebben we ons ook gericht op het strategisch uitrollen van het employer brand met behulp van timelines en het genereren van leads via WhatsApp.

Lokale targeting met de inzet van technologie

De innovatieve technologie van MrWork leent zich uitstekend voor een geheel nieuwe recruitment aanpak van QuaRijn. Zo kan de organisatie haar doelgroep beter bereiken dan ooit tevoren. De kracht van de strategie is dat het employer brand heel lokaal geladen kan worden. Erg handig want QuaRijn heeft meerdere locaties binnen de provincie Utrecht. Een uitgelezen mogelijkheid om heel specifiek de vele mogelijkheden te laten zien van werken in de ouderenzorg binnen deze organisatie. Zo kan er op diverse locaties gewerkt worden, zowel intramuraal (op de locaties zelf) als extramuraal (thuiszorg) en is er de mogelijkheid om met verschillende doelgroepen te werken. Naast het lokaal verspreiden van het employer brand kon QuaRijn met de technologie van MrWork ook eenvoudig en snel content verwisselen en uitzetten. De snelle wisseling in content, zoals bij korte video’s, in combinatie met doorlopende campagnevoering hebben geresulteerd in een enorme stijging van kwalitatief websiteverkeer op de werken-bij website én een duidelijke groei in naamsbekendheid bij omliggende bewoners.

Vacatures vullen met kwalitatieve kandidaten

Ook kon QuaRijn met de technologie via nieuwe manieren in contact komen met de doelgroep. Een voorbeeld hiervan is de inzet van WhatsApp. De doelgroep kreeg zo de mogelijkheid om laagdrempelig vragen te stellen over het werken bij QuaRijn. Een prettige manier voor toekomstige verzorgenden om kennis te maken met de organisatie, zonder direct te hoeven solliciteren. Dit heeft bijgedragen aan de toename en kwaliteit van sollicitanten voor vacatures binnen onder andere de dementiezorg, revalidatiezorg en thuiszorg.

Resultaat

  • Stijging in direct verkeer: +45%
    Naast het verkeer dat via MrWork is gegenereerd, is ook het direct verkeer met +350% gestegen. Dankzij doorlopende campagnevoering zien we ook dat de gemiddelde sessieduur op de werken-bij website van QuaRijn met +45% is toegenomen.
  • Het laden van het employer brand: +14 miljoen
    Met de technologie kan het employer brand heel lokaal worden verspreid binnen de provincie Utrecht. Er zijn méér dan 14 miljoen advertenties bij 200.000 mensen binnen de doelgroep geladen.
  • Een toename in het aantal hires: 300 hires
    Doordat de doelgroep via nieuwe manieren in contact kan komen met QuaRijn zijn het aantal hires flink toegenomen. In het jaar 2021 zijn er bij QuaRijn 300 werknemers gestart.

Meer inspiratie?

  • Zakelijke dienstverlening

    MKB+

    250 – 500 FTE

    Wortell

    Technologische innovaties als sleutel tot recruitment succes in de IT

    Wortell
  • Groot- en detailhandel

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    Lidl

    Binnen 1 minuut zelfstandig en geautomatiseerd een vacature campagne starten!

    Lidl

Plan een belletje

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief