Een organisatie in transitie

Breman trekt niet alleen hard aan de energietransitie, maar ook aan de transitie van hun eigen organisatie. Marleen Breman, manager recruitment en employer branding, vertelt over de ontwikkelingen die de organisatie de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. “We zijn druk bezig met de professionalisering van onze organisatie. De HR-strategie krijgt opnieuw vorm en we investeren in employer branding en recruitment. Ons verhaal moet verteld worden. Dat is namelijk hetgeen wat ons onderscheidt van andere bedrijven in de installatietechniek. We hebben daarom ons team van 3 recruiters uitgebreid met 4 employer branding specialisten en daar komt in de toekomst nog een recruitment marketeer bij. Nu kunnen we gaan bouwen. Dat moet ook wel, want we willen onze teams graag uitbreiden om de energietransitie echt handen en voeten te kunnen geven. Tegelijkertijd is de arbeidsmarkt – zeker voor technisch ervaren personeel – uitdagend.”

Toen Breman 3 jaar geleden de samenwerking aanging met MrWork, was er nog weinig capaciteit in huis op het gebied van recruitment en employer branding. Ze zochten een partner die dat gat voor hen kon opvullen. Er was tooling nodig die zorgt voor zichtbaarheid als werkgever en het verhaal vertelt, maar wel zonder dat dit heel veel handmatig werk vraagt. Met de oplossingen van MrWork wordt aan deze behoefte voldaan en de samenwerking gaat verder dan alleen software.

Eén platform voor de gehele funnel

“Het fijne aan MrWork is dat zij oplossingen bieden voor de totale recruitment funnel. Van awareness campagnes tot conversiegerichte job marketing en leadgeneratie. De rapportages geven ons veel inzicht in wat wel en wat niet werkt. Zo kunnen we onze campagnes steeds optimaliseren.” Marleen ziet precies welke sollicitanten via MrWork campagnes bij hen binnenkomen. “Dat is altijd een mooi aantal. Bij de vacature van employer branding marketeer in mijn eigen team bijvoorbeeld hadden we 5 sollicitaties via de MrWork campagnes. Je ziet dus concreet dat de recruitment marketing die we inzetten via MrWork zijn vruchten afwerpt.”

Keep it simple

Het is fijn als recruiters zo eenvoudig mogelijk een job campagne kunnen aanmaken en publiceren. Met MrWork Jobs zorgt Breman ervoor dat hun recruiters, de meeste zonder marketingkennis, simpel en snel een campagne voor hun vacatures kunnen opzetten. Marleen vertelt: “Als employer branding team zorgen wij ervoor dat er content beschikbaar is in MrWork Jobs. Met de tagging en zoekfunctionaliteit kan de recruiter heel snel teksten en beelden vinden die passen bij de vacature en deze met elkaar combineren tot een campagne. Doordat het zo gebruiksvriendelijk is, maken de recruiters hier veel gebruik van. En dat is natuurlijk precies de bedoeling!”

Benaderbaar zijn

Toen MrWork in 2022 het nieuwe product Leads uitrolde, stond Breman gelijk vooraan om hiermee te gaan werken. Het zit in hun cultuur om benaderbaar te zijn en op een informele manier met elkaar om te gaan. Dat wilden ze ook maar wat graag doortrekken in hun contact met potentiële kandidaten.

De stip op de horizon

“Ik ben heel tevreden over de samenwerking met MrWork. Hun recruitment marketing technologie neemt veel werk uit handen. Als we dit allemaal één voor één en zelf zouden moeten organiseren, dan wordt ons werk een stuk lastiger. Je wil liever niet teveel teamcapaciteit besteden aan dingen die automatisch kunnen. Daar zijn juist technologische oplossingen voor! Je wil je mensen vooral het verhaal laten vertellen. Door de samenwerking met MrWork lukt dat heel goed.”

Dit jaar werkt Breman vooral aan hun propositie als werkgever. “Het begint met een sterk werkgeversverhaal en dat kun je doorvertalen naar bijvoorbeeld de nieuwe werken-bij site en je campagnes. Door MrWork kunnen we onze boodschap makkelijk en goed verspreiden. We willen daarnaast, samen met Ruud en Emiel, kijken naar de uitbreiding van kanalen voor onze awareness campagnes, zoals Youtube en Snapchat. Het is fijn dat zij ons met tips & tricks helpen om zo onze recruitment funnel zo goed mogelijk gevuld te krijgen.”

Laat technologie je ontzorgen

Zo zie je maar, de inzet van recruitment marketing automation software in combinatie met een ervaren team is enorm waardevol en kan voor mooie resultaten zorgen. Wil jij ook buiten de gebaande paden lopen om op nieuwe manieren kandidaten aan te trekken? Vraag dan een demo aan en ontdek wat MrWork voor jouw organisatie kan betekenen.

Meer inspiratie?

  • Bouw, installatie en infrastructuur

    MKB+

    501 – 750 FTE

    TBI

    De managers van morgen aantrekken met hulp van recruitment marketing software

    TBI
  • Gezondheidszorg en -welzijn

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    ‘s Heeren Loo

    ‘s Heeren Loo zet recruitment marketing software in om succesvol 2.500 mensen per jaar te werven.

    ‘s Heeren Loo

Plan een belletje

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief