Iedereen energiepositief in 2025. Meer energie teruggeven dan we gebruiken. Dat is de missie van de Breman Installatiegroep, specialist in de installatietechniek sinds 1925. Een gewaagde doelstelling, maar dat past juist bij de passie en gedrevenheid van dit familiebedrijf. Met ruim 1.600 mensen werken ze elke dag hard aan het realiseren van een energiepositieve toekomst. En daar zijn (meer) vakmensen voor nodig! Om hun werkgeversverhaal te verspreiden, in contact te komen met talent en vacatures in te vullen werken ze al 3 jaar samen met MrWork. Die samenwerking heeft hen veel opgeleverd: van tijdsbesparing bij recruiters tot heel veel chatberichten van potentiële sollicitanten.

Klant aan het woord

Een organisatie in transitie

“We zijn druk bezig met de professionalisering van onze organisatie. De HR-strategie krijgt opnieuw vorm en we investeren in employer branding en recruitment. Ons verhaal moet verteld worden. Dat is namelijk hetgeen wat ons onderscheidt van andere bedrijven in de installatietechniek. Tegelijkertijd is de arbeidsmarkt – zeker voor technisch ervaren personeel – uitdagend. Toen Breman 3 jaar geleden de samenwerking aanging met MrWork, was er nog weinig capaciteit in huis op het gebied van recruitment en employer branding. We zochten een partner die dat gat voor ons kon opvullen. Er was tooling nodig om onze zichtbaarheid als werkgever te vergroten en ons verhaal te vertellen, maar wel zonder dat dit heel veel handmatig werk vraagt. Met de oplossingen van MrWork wordt aan deze behoefte voldaan.”

Klant aan het woord

Eén platform voor de gehele funnel

“Het fijne aan MrWork is dat zij oplossingen bieden voor de totale recruitment funnel. Van awareness campagnes tot conversiegerichte job marketing en leadgeneratie. De rapportages geven ons veel inzicht in wat wel en wat niet werkt. Zo kunnen we onze campagnes steeds optimaliseren. Ook zien we precies welke sollicitanten via MrWork campagnes bij ons binnenkomen. Dat is altijd een mooi aantal. Bij de vacature van employer branding marketeer in mijn eigen team bijvoorbeeld hadden we 5 sollicitaties via de MrWork campagnes. Je ziet dus concreet dat de recruitment marketing die we inzetten via MrWork zijn vruchten afwerpt. De software is ook heel eenvoudig in gebruik. Met MrWork Jobs kunnen onze recruiters simpel en snel een campagne voor hun vacatures opzetten. Doordat het zo gebruiksvriendelijk is, maken de recruiters hier veel gebruik van. En dat is natuurlijk precies de bedoeling!”

Klant aan het woord

Een langdurige samenwerking met MrWork

“Ik ben heel tevreden over de samenwerking met MrWork. Hun recruitment marketing technologie neemt veel werk uit handen. Als we dit allemaal één voor één en zelf zouden moeten organiseren, dan wordt ons werk een stuk lastiger. Je wil liever niet teveel teamcapaciteit besteden aan dingen die automatisch kunnen. Daar zijn juist technologische oplossingen voor! Je wil je mensen vooral het verhaal laten vertellen. Door de samenwerking met MrWork lukt dat heel goed. De samenwerking gaat echter verder dan alleen software. MrWork is ook een partner die kennis deelt en met ons spart en meedenkt. Emiel en Ruud staan altijd voor ons klaar. Ze zijn heel benaderbaar en zitten er bovenop. Dat is heel fijn. Bij de opstart en doorontwikkeling van MrWork Leads werd er goed gecommuniceerd en afgestemd, waardoor we in korte tijd al heel veel uit deze nieuwe technologie hebben kunnen halen.” Meer weten? Lees hier het volledige interview met Marleen Breman, Manager Recruitment en Employer branding bij Breman: https://mrwrk.nl/breman.

Een organisatie in transitie

Breman trekt niet alleen hard aan de energietransitie, maar ook aan de transitie van hun eigen organisatie. Marleen Breman, manager recruitment en employer branding, vertelt over de ontwikkelingen die de organisatie de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. “We zijn druk bezig met de professionalisering van onze organisatie. De HR-strategie krijgt opnieuw vorm en we investeren in employer branding en recruitment. Ons verhaal moet verteld worden. Dat is namelijk hetgeen wat ons onderscheidt van andere bedrijven in de installatietechniek. We hebben daarom ons team van 3 recruiters uitgebreid met 4 employer branding specialisten en daar komt in de toekomst nog een recruitment marketeer bij. Nu kunnen we gaan bouwen. Dat moet ook wel, want we willen onze teams graag uitbreiden om de energietransitie echt handen en voeten te kunnen geven. Tegelijkertijd is de arbeidsmarkt – zeker voor technisch ervaren personeel – uitdagend.”

Toen Breman 3 jaar geleden de samenwerking aanging met MrWork, was er nog weinig capaciteit in huis op het gebied van recruitment en employer branding. Ze zochten een partner die dat gat voor hen kon opvullen. Er was tooling nodig die zorgt voor zichtbaarheid als werkgever en het verhaal vertelt, maar wel zonder dat dit heel veel handmatig werk vraagt. Met de oplossingen van MrWork wordt aan deze behoefte voldaan en de samenwerking gaat verder dan alleen software.

Eén platform voor de gehele funnel

“Het fijne aan MrWork is dat zij oplossingen bieden voor de totale recruitment funnel. Van awareness campagnes tot conversiegerichte job marketing en leadgeneratie. De rapportages geven ons veel inzicht in wat wel en wat niet werkt. Zo kunnen we onze campagnes steeds optimaliseren.” Marleen ziet precies welke sollicitanten via MrWork campagnes bij hen binnenkomen. “Dat is altijd een mooi aantal. Bij de vacature van employer branding marketeer in mijn eigen team bijvoorbeeld hadden we 5 sollicitaties via de MrWork campagnes. Je ziet dus concreet dat de recruitment marketing die we inzetten via MrWork zijn vruchten afwerpt.”

Keep it simple

Het is fijn als recruiters zo eenvoudig mogelijk een job campagne kunnen aanmaken en publiceren. Met MrWork Jobs zorgt Breman ervoor dat hun recruiters, de meeste zonder marketingkennis, simpel en snel een campagne voor hun vacatures kunnen opzetten. Marleen vertelt: “Als employer branding team zorgen wij ervoor dat er content beschikbaar is in MrWork Jobs. Met de tagging en zoekfunctionaliteit kan de recruiter heel snel teksten en beelden vinden die passen bij de vacature en deze met elkaar combineren tot een campagne. Doordat het zo gebruiksvriendelijk is, maken de recruiters hier veel gebruik van. En dat is natuurlijk precies de bedoeling!”

Benaderbaar zijn

Toen MrWork in 2022 het nieuwe product Leads uitrolde, stond Breman gelijk vooraan om hiermee te gaan werken. Het zit in hun cultuur om benaderbaar te zijn en op een informele manier met elkaar om te gaan. Dat wilden ze ook maar wat graag doortrekken in hun contact met potentiële kandidaten.

De stip op de horizon

“Ik ben heel tevreden over de samenwerking met MrWork. Hun recruitment marketing technologie neemt veel werk uit handen. Als we dit allemaal één voor één en zelf zouden moeten organiseren, dan wordt ons werk een stuk lastiger. Je wil liever niet teveel teamcapaciteit besteden aan dingen die automatisch kunnen. Daar zijn juist technologische oplossingen voor! Je wil je mensen vooral het verhaal laten vertellen. Door de samenwerking met MrWork lukt dat heel goed.”

Dit jaar werkt Breman vooral aan hun propositie als werkgever. “Het begint met een sterk werkgeversverhaal en dat kun je doorvertalen naar bijvoorbeeld de nieuwe werken-bij site en je campagnes. Door MrWork kunnen we onze boodschap makkelijk en goed verspreiden. We willen daarnaast, samen met Ruud en Emiel, kijken naar de uitbreiding van kanalen voor onze awareness campagnes, zoals Youtube en Snapchat. Het is fijn dat zij ons met tips & tricks helpen om zo onze recruitment funnel zo goed mogelijk gevuld te krijgen.”

Laat technologie je ontzorgen

Zo zie je maar, de inzet van recruitment marketing automation software in combinatie met een ervaren team is enorm waardevol en kan voor mooie resultaten zorgen. Wil jij ook buiten de gebaande paden lopen om op nieuwe manieren kandidaten aan te trekken? Vraag dan een demo aan en ontdek wat MrWork voor jouw organisatie kan betekenen.

Meer inspiratie?

  • Transport & logistiek

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    DSV

    De juiste snaar raken bij de juiste mensen

    DSV
  • Bouw, installatie en infrastructuur

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    Dura Vermeer

    Dura Vermeer zet in op recruitment marketing automation om de ‘war for talent’ te winnen.

    Dura Vermeer

Plan een belletje

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief