Wat krijg je als je recruitment marketing automation koppelt aan een krachtig ATS? Minder handmatig werk, meer instroom van kandidaten én een soepelere workflow voor recruiters. Precies dat is de uitkomst van de samenwerking tussen MrWork en Carerix. De integratie tussen beide systemen zorgt ervoor dat vacatures automatisch worden ingeladen, kandidaten naadloos doorstromen en gebruikers één slimme recruitmentketen ervaren.

Recruitment ondersteunen met software

Carerix is al meer dan 20 jaar een vooraanstaande speler in de recruitment wereld met geavanceerde ATS en CRM-oplossingen. Als expert in slimme recruitment technologie ondersteunt Carerix dagelijks 17.000 professionals in 19 landen bij het efficiënter maken van hun werk. En daar is grote behoefte aan, zo blijkt onder andere uit het MrWork Trends Rapport. Bijna een kwart van de recruitment professionals noemt het hebben van een (te) klein team als grootste uitdaging voor 2025.

Arco Westbroek, CPO bij Carerix, bevestigt dit beeld: “Recruitment is een tekstrijk vak – je zit veel achter de computer te tikken. Tegelijkertijd zie je dat recruiters onder druk staan: zij moeten steeds meer doen met minder mensen. Daar liggen grote kansen voor digitalisering en automatisering en dat is precies waarom wij de samenwerking met een partij als MrWork opzoeken. Gezamenlijk kunnen we onze gebruikers nóg beter ondersteunen.”

Een logische koppeling

MrWork is hét recruitment marketing automation (RMA) platform in de Benelux. Werkgevers, staffing organisaties en recruitment bureaus gebruiken de software om structureel meer en betere kandidaten aan te trekken. “In onze gesprekken met klanten in de staffing industrie viel de naam van Carerix regelmatig als we het hadden over het ATS. Toen we met elkaar in gesprek gingen, zagen we vrij snel hoe complementair onze systemen zijn. Een partnership lag voor de hand,” vertelt Martin de Ruiter, CCO bij MrWork.

Het ATS vullen met RMA technieken

Daarnaast is de lage conversie van bezoeker naar sollicitant een pijnpunt bij veel organisaties. “We willen onze klanten helpen met slimme tooling om zo de stap naar solliciteren lager te maken. Dat is precies wat de software van MrWork doet en daarmee fungeren onze systemen als een verlengstuk van elkaar,” aldus Arco.

Martin vult aan: “Je zou kunnen zeggen dat MrWork de motor is voor het recruitment proces en Carerix de manager. Ons platform zorgt voor een constante stroom aan kandidaten, waarna Carerix zorgt voor structuur, opvolging en plaatsing. Ieder systeem doet waar het goed in is.”

Ook een match in cultuur en visie 

De klik tussen de twee organisaties is niet alleen technisch, maar ook cultureel. “MrWork deelt onze passie voor technologie én voor het blij maken van klanten met slimme, eenvoudige oplossingen,” zegt Arco. “En het helpt dat we allebei Rotterdamse roots hebben. Dat voel je in de samenwerking.”

Martin herkent dat: “Bij Carerix willen ze vooruit. Ze zijn nieuwsgierig, omarmen innovatie en zetten de gebruiker centraal – net als wij. Dat biedt een sterke basis voor dit partnership.”

Wat merken gebruikers ervan?

Dankzij de integratie worden vacatures automatisch vanuit Carerix ingeladen in MrWork en is het starten van een campagne nog makkelijker. Kandidaten die via campagnes of soft conversions van MrWork binnenkomen, stromen automatisch door naar Carerix. “Dat is het begin,” zegt Arco. “We blijven samen met klanten kijken naar wat de volgende stap is. Alles om hen zo goed mogelijk te ondersteunen in hun werk.”

Meer weten over deze samenwerking en wat dit voor jou betekent? Kijk het gezamenlijke webinar van Carerix en MrWork terug.

Ook interessant