Wie werft in de IT weet dat dit de lastigst vervulbare vacatures van het moment zijn. De spanningsindicator geeft een schrikbarend cijfer van 12,07 aan voor ICT beroepen, terwijl het landelijke gemiddelde op 4,62 ligt. Toch lukt het Wortell, IT-dienstverlener met een specialisatie in Microsoft, om in de afgelopen 6 jaar te groeien van 120 naar ruim 500 medewerkers. Daarbij is het gros van hun personeelsbestand IT-specialist. Hoe ze honderden nieuwe IT’ers aan wisten te nemen, midden in de war for talent? Hun focus op innovatie en technologische recruitment oplossingen!

-

Klant aan het woord
Meer technologie in plaats van teamuitbreiding
Het recruitment team van Wortell hoeft dankzij recruitment marketing software niet uit te breiden in fte en kan toch aan de groeiende vraag vanuit de business blijven voldoen. “Als we de software van MrWork niet zouden hebben, dan zou ik me echt moeten verdiepen in de materie om dit soort campagnes zelf op te zetten en te beheren. Of we zouden iemand aan moeten nemen die deze kennis al heeft. Nu doet de software dit voor ons en kan ik mijn tijd besteden aan dingen waar ik beter in ben, meer plezier uit haal en waarmee we ons verder onderscheiden, zoals het optimaliseren van de candidate journey.”

Klant aan het woord
Meer sollicitaties dankzij employer branding en job marketing
Om hun snelle groei te faciliteren werd employer branding en job marketing onmisbaar in hun recruitment strategie. Friso vertelt: “Ik ben geen online marketeer. Mijn kracht ligt niet bij het inrichten en beheren van online campagnes en alles wat daarbij komt kijken. Hier hadden we een partner voor nodig en die vonden we in MrWork. Ik zie nu duidelijk dat we meer sollicitaties krijgen sinds we aan de slag zijn gegaan met de MrWork software. Soms solliciteert iemand direct vanuit de campagne, maar vaker komt iemand - na het zien van de campagne content - later terug op de werken-bij site en solliciteert dan alsnog. Sinds we aan de slag zijn gegaan met MrWork zien we dat ons werkgeversmerk bekender is geworden, onze werken-bij site vaker bezocht wordt en we meer reacties van kandidaten krijgen.”

Klant aan het woord
Een gouden combinatie in IT recruitment
Toch ziet Wortell recruitment marketing niet enkel als middel om meer sollicitaties te genereren. “Het gaat ook om het vergroten van je bekendheid als werkgever en het neerzetten van je werkgeversmerk. We zien duidelijk dat Wortell - onder andere dankzij de employer branding campagnes die we draaien met de MrWork software - een bekende IT-werkgever is geworden. Laatst was ik op een event met 80 IT-professionals en iedereen kende de naam Wortell. Daar word ik blij van. Tegelijkertijd helpt het enorm bij de andere wervingsmethoden die je inzet, zoals sourcing. Door je werkgeversmerk top-of-mind te maken en kandidaten op een onderscheidende manier te benaderen, gaan ze veel eerder in op een bericht van een recruiter. Zo drijft recruitment marketing ons recruitment succes op een directe en indirecte manier.”
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
Faciliteren van de snelle groei
Ik ben geen online marketeer. Mijn kracht ligt niet bij het inrichten en beheren van online campagnes en alles wat daarbij komt kijken. Hier hadden we een partner voor nodig.
Meer sollicitaties zonder tussenkomst van bureaus
Ik zie duidelijk dat we meer sollicitaties krijgen sinds we aan de slag zijn gegaan met de MrWork software. Met onze 8-bit video games (campagne) kwamen er 475 sollicitaties binnen, een stijging van 46% t.o.v. het voorgaande jaar. In 9 maanden tijd konden we 94 nieuwe collega’s aannemen, zonder tussenkomst van bureaus.
Veel vacatures vullen met een klein team
Bij zo’n grote wervingsbehoefte en tegelijkertijd veel schaarste op de arbeidsmarkt merkte Wortell dat het lastig was om op de juiste manier bij de juiste mensen in beeld te komen.
Software doet het werk voor je
Als we de software van MrWork niet zouden hebben, dan zou ik me echt moeten verdiepen in de materie om dit soort campagnes zelf op te zetten en te beheren. Of we zouden iemand aan moeten nemen die deze kennis al heeft. Nu doet de software dit voor ons en kan ik mijn tijd besteden aan dingen waar ik beter in ben.
Vergroten van Wortell's bekendheid als werkgever
Er staan bij ons continu vacatures online. We zoeken altijd naar bepaaldeGemiddeld staan er 12 tot 25 vacatures tegelijkertijd open en werven zo’n 60 tot 100 nieuwe collega’s per jaar. 90% daarvan zoeken we in de IT.
Wortell is een bekende IT-werkgever geworden
Laatst was ik op een event met 80 IT-professionals en iedereen kende de naam Wortell. Door je werkgeversmerk top-of-mind te maken en kandidaten op een onderscheidende manier te benaderen, gaan ze veel eerder in op een bericht van een recruiter. Zo drijft recruitment marketing ons recruitment succes op een directe en indirecte manier.

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork