Als groep van 20 ondernemingen in de techniek, bouw en infra is TBI actief op het gebied van het vernieuwen, inrichten en onderhouden van onze leefomgeving. Op een duurzame manier, want bij TBI hebben ze een groot maatschappelijk hart en zijn ze begaan met het welzijn van de samenleving. Om deze visie ook in de toekomst uit te blijven dragen, werven ze elk jaar 10 management trainees: de leiders van morgen voor TBI. Deze posities willen ze invullen met enthousiaste wo-afgestudeerden die van aanpakken houden. Om deze gewilde doelgroep aan te trekken, maken ze gebruik van de recruitment marketing software van MrWork. Met succes! De 10 plekken in 2023 zijn allemaal vervuld en de eerste geïnteresseerden voor het traineeship van september 2024 hebben zich al gemeld.

-

Klant aan het woord
Los kunnen laten dankzij de expertise van een strategische partner
Kim de Ruijter, communicatieadviseur bij TBI, was op zoek naar een partner die haar ontzorgt en kennis toevoegt op het gebied van recruitment marketing. Die vond ze in MrWork. “Ik kan geen specialist worden op het gebied van recruitment of arbeidsmarktcommunicatie. Daarvoor is mijn functie te breed. Het is dan extra fijn als je kunt vertrouwen op een partner zoals MrWork. De software helpt ons om eenvoudig jaarrond campagne te draaien. Daarnaast helpen en adviseren MrWork experts mij. Door de software die wordt aangevuld met hun expertise hoef ik het alleen hoog over te begrijpen, want zij kennen alle ins en outs. Dat geeft rust.”

Klant aan het woord
Meer sollicitaties dankzij employer branding
Twee jaar geleden is TBI aan de slag gegaan met employer branding campagnes via MrWork Brands. Ze zien dat dit ook zijn vruchten afwerpt in de trainee campagne. Kim vertelt: “In 2022 was de arbeidsmarkt nog lastiger, we hebben toen niet alle 10 traineeplekken kunnen vullen. Nu is de campagne nog persoonlijker. Tegelijkertijd merken we dat TBI een bekendere naam in de markt wordt. Afgelopen jaar kregen we zo’n 40 tot 50 sollicitaties binnen voor ons traineeship. Door de kwaliteit van de reacties waren die 10 traineeposities toen zo ingevuld. We hebben nu (november 2023) zelfs al reacties voor het traineeship dat in het najaar van 2024 start, terwijl de conversiefase van die campagne pas vanaf april/mei start. Een signaal dat we goed zichtbaar zijn en de interesse voor het traineeship groeit.”

Klant aan het woord
Fijne samenwerking met MrWork
Kims doelstelling is het invullen van 10 traineeships per jaar. Een uitdaging in deze tijd waarin een ware strijd gaande is om het beste talent, maar dankzij de recruitment marketing software en de intensieve samenwerking met MrWork loopt dit erg goed. Ze vertelt: “Wij zorgen zelf voor goede content en vervolgens helpt MrWork met het opzetten en monitoren van de campagne. Eens per 6 weken bespreken we de tussentijdse campagneresultaten en sparren we samen over verbeteringen. In de recruitment marketing software van MrWork kun je goed analyseren wat er goed gaat en wat beter kan. De experts bij MrWork benchmarken de cijfers en komen pro-actief met ideeën om nog meer uit de campagne te halen. Door de combinatie van handige software en kundig advies hoef ik me geen zorgen te maken over de campagne. Ik weet dat het goed komt.”
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
Te weinig expertise in huis
Kim heeft een brede functie bij TBI. Ze is onder andere verantwoordelijk voor het overkoepelend intranet, partnerschappen en sponsorships, interne communicatieprojecten en dus ook de communicatie rondom het werven van trainees. Ze was daarom op zoek naar een partner die haar ontzorgt en kennis toevoegt op het gebied van recruitment marketing.
Samenwerken met experts
Die partner vond ze in MrWork. “Het is extra fijn als je kunt vertrouwen op een partner zoals MrWork. De software helpt ons om eenvoudig jaarrond campagne te draaien. Daarnaast helpen en adviseert MrWork mij. Door de software die wordt aangevuld met hun expertise hoef ik het alleen hoog over te begrijpen, want zij kennen alle ins en outs. Dat geeft rust."
Traineeship nog (te) onbekend om plaatsen te vullen
In 2022 was de arbeidsmarkt nog lastiger, we hebben toen niet alle 10 traineeplekken kunnen vullen.
Employer branding draagt bij aan bekendheid
Afgelopen jaar kregen we zo’n 40 tot 50 sollicitaties binnen voor ons traineeship. Door de kwaliteit van de reacties waren die 10 traineeposities toen zo ingevuld. We hebben nu (november 2023) zelfs al reacties voor het traineeship dat in het najaar van 2024 start, terwijl de conversiefase van die campagne pas vanaf april/mei start. Een signaal dat we goed zichtbaar zijn en de interesse voor het traineeship groeit.

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork