Zorgorganisatie ‘s Heeren Loo doet het anders. Sinds juni werken ze niet meer met vacatures en cv’s, maar staat de mens centraal in het recruitment proces. Ze gaan het gesprek aan met kandidaten, kijken naar ieders talent en maken een match op inhoud en ambities. Om hun werkgeversverhaal en deze vernieuwende wervingsmethode over de bühne te brengen, gebruiken ze de recruitment marketing software van MrWork. Daardoor komen ze veelvuldig in contact met (nieuw) zorgtalent en dat is hard nodig, want er moeten zo’n 2.500 medewerkers per jaar aangenomen worden.

-

Klant aan het woord
Een vernieuwende recruitment strategie
Sinds juni hebben ze bij ‘s Heeren Loo de traditionele manier van werven met vacatures en cv’s overboord gegooid. “In deze arbeidsmarkt met zo weinig actief werkzoekenden is het niet slim om mensen continu met vacatures om de oren te slaan. Dat is vooral gedacht vanuit de behoeften van de werkgever. Bij ‘s Heeren Loo wilden we dit omdraaien. Nu denken we volledig vanuit de kandidaat en zijn/haar wensen en ambities in werk.” Ze zijn bij ‘s Heeren Loo pas sinds enkele maanden op deze manier aan het werven, maar zien nu al grote voordelen van hun innovatieve aanpak. “Kandidaten vinden het heel fijn dat ze makkelijk contact op kunnen nemen en dat we echt een inhoudelijke match maken. We merken dat dit gewaardeerd wordt!”

Klant aan het woord
Landelijke bekendheid met behulp van recruitment marketing tech
“We zijn in 2021 de samenwerking met MrWork gestart om vooral ook de latent werkzoekenden te bereiken. Latent werkzoekenden hebben best wat touchpoints nodig voordat ze bereid zijn om te komen praten en die touchpoints kun je niet allemaal handmatig inrichten. Het is heel fijn dat de recruitment marketing software van MrWork dit deels voor ons doet. Met MrWork Brands draaien we centraal en doorlopend campagnes voor onze zichtbaarheid als werkgever. Het is de basis van onze arbeidsmarktcommunicatie en de campagne wordt breed ingestoken. Hiermee maken we mensen enthousiast voor ‘s Heeren Loo als werkgever en wordt het voor onze recruiters makkelijker om nieuwe medewerkers binnen te halen. Het mooie aan de tooling is dat we onze eigen huisstijl, beelden en visie kunnen uitdragen zonder dat dit heel veel tijd kost. Aan het aantal contacten dat uit de campagne voortkomt, zien we dat dit een goede manier is om bij deze doelgroep in beeld te komen. Via de MrWork recruitment marketing software vertellen we de wereld dat we er zijn.”

Klant aan het woord
De software het werk laten doen
Een doorlopende, landelijke employer branding campagne is stap 1 in het wervingstraject van ‘s Heeren Loo. Daarnaast kunnen regionale recruiters extra campagne-inzet aanvragen, bijvoorbeeld voor een specifieke doelgroep of als ze aanmeldingen voor een evenement willen genereren. Zo gebruiken de teams van 's Heerenloo MrWork Jobs bijvoorbeeld om een meeloopdag of koffiemoment regionaal onder de aandacht te brengen. Voor 's Heerenloo is de MrWork software vooral belangrijk in het raken van mensen. “Via social media kunnen we de diversiteit van ‘s Heeren Loo uitdragen en mensen op een persoonlijke manier aanspreken, zodat zij het gevoel krijgen dat ze hun loopbaan bij ons willen voortzetten. Vooral bij het raken van mensen speelt de MrWork software een belangrijke rol, want door de tooling wordt dit ons makkelijk gemaakt. De software biedt de methode om contact te leggen en wij blijven zelf altijd de bron van het contact.”
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
De naam ‘s Heeren Loo is niet alom bekend
Om 2.500 mensen per jaar te kunnen werven, is een landelijke bekendheid als werkgever van groot belang.
Grotere zichtbaarheid als werkgever
Met MrWork Brands draaien we centraal en doorlopend campagnes voor onze zichtbaarheid als werkgever. Het is de basis van onze arbeidsmarktcommunicatie en de campagne wordt breed ingestoken.
Veel handmatig werk om latent werkzoekenden te bereiken
Latent werkzoekenden hebben best wat touchpoints nodig voordat ze bereid zijn om te komen praten en die touchpoints kun je niet allemaal handmatig inrichten.
Software doet het werk voor je
Het is heel fijn dat de recruitment marketing software van MrWork dit deels voor ons doet. Het mooie aan de tooling is dat we onze eigen huisstijl, beelden en visie kunnen uitdragen zonder dat dit heel veel tijd kost.

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork