Al 140 jaar combineert Royal HaskoningDHV advies- en ingenieurskennis met innovatieve, technologische oplossingen. In meer dan 25 landen wereldwijd werken ze dagelijks met 6.000 collega’s aan hun missie: enhancing society together. Zodat de wereld elke dag duurzamer, toekomstbestendiger en leefbaarder wordt. Dat lukt alleen met deskundige medewerkers met specialistische kennis. Royal HaskoningDHV heeft door hun groei honderden vacatures openstaan en dat levert een fikse recruitment uitdaging op. Zeker in de krappe arbeidsmarkt van nu én als je je bedenkt dat hun recruitment marketing team uit 2 personen bestaat. De oplossing om toch veel recruitment campagnes te kunnen draaien en zo voldoende kandidaten binnen te halen? Software!

-

Klant aan het woord
De juiste oplossing snel gevonden
“In de eerste periode bij Royal HaskoningDHV deed ik alles zelf. Op elk kanaal moest ik de campagnes aanmaken, monitoren en bijsturen. Ook de technische inrichting, zoals het instellen van pixels en tracking, moest ik zelf inregelen. Het kostte allemaal veel tijd op deze manier. Ik ging al snel op zoek naar methoden om mijn werk sneller en makkelijker te kunnen doen om zo toch in de behoefte van de business te kunnen voorzien. Zo kwam ik in de hoek van software oplossingen. Ik wilde campagnes kunnen inrichten en laten draaien vanuit één centrale tool, want dat zou me een hoop tijd besparen. Tegelijkertijd wil ik wel zelf aan de knoppen draaien en realtime inzicht hebben in de prestaties van de campagnes. Als je het gehele proces compleet uit handen geeft aan een bureau, dan heb je die realtime inzichten meestal niet en voelt het toch een beetje als een black box waar je je geld in gooit. Ik wilde een tool die mij zou ontzorgen, maar waarbij ik wel ‘in control’ zou zijn. Dat vond ik in MrWork!”

Klant aan het woord
Van enkel job marketing naar full funnel recruitment campagnes
“Zichtbaar zijn en je werkgeversmerk opbouwen zorgt er - zeker op de lange termijn - voor dat je campagnes steeds succesvoller worden, ook in het aantal sollicitanten. Daarom ben ik steeds meer full funnel recruitment campagne met een awareness-, consideration- en action-fase gaan inzetten. Dit jaar draaien we naar verwachting 5 full funnel campagnes en daarnaast lopen er vrijwel continu vacature campagnes. Soms zijn dat er wel 15 tegelijkertijd. Alle campagnes lopen via de MrWork recruitment marketing software. Zonder deze tooling hadden we met onze beperkte capaciteit nooit zoveel campagnes kunnen draaien en waarschijnlijk ook niet deze resultaten kunnen behalen. Als je op elk platform apart je campagnes moet monitoren en bijsturen, dan kost dat onwijs veel tijd. MrWork is heel intuïtief te gebruiken, waardoor we van aanvraag vanuit de recruiter tot livegang van de campagne maar een half uurtje nodig hebben. Zonder de MrWork software zou dit eerder een paar uur per campagne zijn. Door MrWork heb ik altijd inzicht en overzicht en is het optimaliseren van campagnes snel gepiept. Ik weet zeker dat dat bijdraagt aan de campagneresultaten.”

Klant aan het woord
Laagdrempelig contact maken is de toekomst
“Voor veel kandidaten is gelijk solliciteren een stap te ver. Zij willen eerst laagdrempelig in contact komen met ons. Daarom kijken we onder andere naar de toevoeging van MrWork Leads en experimenteren we met andere vormen van leadgeneratie. Zo hebben we laatst een inhoudelijk webinar georganiseerd om kandidaten aan te trekken met specialistische, technische kennis. We hebben dit webinar geadverteerd via MrWork Jobs en ik moet eerlijk bekennen: ik was positief verrast door de resultaten. 80 deelnemers hebben zich aangemeld voor het webinar en we hebben hieruit zelfs al iemand aangenomen. Echt een mooi resultaat en een duidelijk signaal dat we het vaker laagdrempelig moeten houden om in contact te komen met kandidaten.”
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Leads
Kom direct in gesprek met de warmste kandidaten via chat
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
Een efficiënte manier om recruitment campagnes te draaien
“We hebben maar 2 recruitment marketeers, maar wel honderden vacatures die onder de aandacht van de doelgroep gebracht moeten worden. Een tool die ons eenvoudig en snel campagnes laat aanmaken en monitoren is dus cruciaal.”
Tientallen job campagnes en 6 full funnel campagnes per jaar
“Een MrWork Jobs campagne hebben we heel snel ingericht. Als de recruiter complete informatie aanlevert, is het nog geen half uurtje werk om de campagne live te zetten. Daardoor kunnen we tientallen vacature campagnes tegelijk draaien en hebben we zelfs tijd voor full funnel campagnes.”
Samen sparren, maar wel zelf aan de knoppen draaien
“Als je een klein team van recruitment marketeers hebt, is het extra fijn om even een andere kijk op je recruitment marketing los te laten. Tegelijkertijd wil ik niet alles uit handen geven aan een marketingbureau, want dan heb ik geen realtime inzicht, weet ik niet wat er gebeurt en hoe het geld precies besteed wordt.”
Een software-oplossing plus sparringpartner
“In MrWork vinden we niet alleen een softwareleverancier, maar ook sparringpartners die ons adviseren en vooruit helpen. Het voordeel van MrWork ten opzichte van een marketingbureau is dat ik zelf aan het stuur zit en heel inzichtelijk heb waar elke euro aan besteed wordt.”
Je gehele doelgroep bereiken
“Het liefst wil je je gehele doelgroep bereiken en enthousiasmeren over werken bij Royal HaskoningDHV. Met andere wervingsmethoden, zoals de inzet van jobboards of sourcing, bereik je maar een deel van je doelgroep. Niet iedereen is actief op deze platformen, terwijl daar zeker personen bij zitten die passende kandidaten zouden zijn voor onze vacatures.”
Recruitment marketing is onmisbaar in de recruitment strategie
“Met onze recruitment marketing campagnes die we uitzetten via MrWork Brands en MrWork Jobs komen we in beeld bij onze gehele doelgroep. Het komt meer dan eens voor dat we via de campagnes kandidaten binnenhalen waarvan onze recruiters me vertellen dat ze deze personen nooit hadden gevonden via sourcing.”

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork