QuaRijn biedt onder meer begeleiding bij het wonen en welzijn van ouderen. Dit verzorgen zij zowel in verpleeghuizen als bij mensen thuis. Daarmee heeft QuaRijn te maken met schaarse beroepsgroepen zoals verzorgende IG, helpenden en wijkverpleegkundigen. Maar hoe kun je deze doelgroep het beste bereiken om hen te enthousiasmeren en te werven? MrWork heeft samen met QuaRijn een succesvolle strategie uitgerold met behulp van Recruitment Marketing Technologie. Deze strategie focust zich op het meenemen van de doelgroep in het verhaal van QuaRijn. Om vervolgens mogelijkheden te creëren om laagdrempelig in contact te komen met deze potentiële kandidaten. En dat bleek niet zonder succes…


Uitdaging
Hoe enthousiasmeren wij mensen voor het werken in de ouderenzorg?
In het verhaal van QuaRijn was het belangrijk om voor de doelgroep te benadrukken dat werken in de ouderenzorg bij deze organisatie veel mogelijkheden biedt. Zo kan iedereen met het juiste zorgdiploma direct bij QuaRijn aan de slag. Met onder andere dit voordeel moest de schaarse doelgroep zo specifiek mogelijk worden bereikt. De technologie van MrWork heeft QuaRijn geholpen bij het targeten van een specifieke doelgroep binnen de zorg. Maar in deze strategie hebben we ons ook gericht op het strategisch uitrollen van het employer brand met behulp van timelines en het genereren van leads via WhatsApp.

Oplossing
Lokale targeting met de inzet van technologie
De innovatieve technologie van MrWork leent zich uitstekend voor een geheel nieuwe recruitment aanpak van QuaRijn. Zo kan de organisatie haar doelgroep beter bereiken dan ooit tevoren. De kracht van de strategie is dat het employer brand heel lokaal geladen kan worden. Erg handig want QuaRijn heeft meerdere locaties binnen de provincie Utrecht. Een uitgelezen mogelijkheid om heel specifiek de vele mogelijkheden te laten zien van werken in de ouderenzorg binnen deze organisatie. Zo kan er op diverse locaties gewerkt worden, zowel intramuraal (op de locaties zelf) als extramuraal (thuiszorg) en is er de mogelijkheid om met verschillende doelgroepen te werken. Naast het lokaal verspreiden van het employer brand kon QuaRijn met de technologie van MrWork ook eenvoudig en snel content verwisselen en uitzetten. De snelle wisseling in content, zoals bij korte video’s, in combinatie met doorlopende campagnevoering hebben geresulteerd in een enorme stijging van kwalitatief websiteverkeer op de werken-bij website én een duidelijke groei in naamsbekendheid bij omliggende bewoners.

oplossing
Vacatures vullen met kwalitatieve kandidaten
Ook kon QuaRijn met de technologie via nieuwe manieren in contact komen met de doelgroep. Een voorbeeld hiervan is de inzet van WhatsApp. De doelgroep kreeg zo de mogelijkheid om laagdrempelig vragen te stellen over het werken bij QuaRijn. Een prettige manier voor toekomstige verzorgenden om kennis te maken met de organisatie, zonder direct te hoeven solliciteren. Dit heeft bijgedragen aan de toename en kwaliteit van sollicitanten voor vacatures binnen onder andere de dementiezorg, revalidatiezorg en thuiszorg.
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
RESULTAAT
Stijging in direct verkeer
Naast het verkeer dat via MrWork is gegenereerd, is ook het direct verkeer met +350% gestegen.
+45%
Dankzij doorlopende campagnevoering zien we ook dat de gemiddelde sessieduur op de werken-bij website van QuaRijn met +45% is toegenomen.
Het laden van het employer brand
Met de technologie kan het employer brand heel lokaal worden verspreid binnen de provincie Utrecht.
+14 miljoen
Er zijn méér dan 14 miljoen advertenties bij 200.000 mensen binnen de doelgroep geladen.
Een toename in het aantal hires
Doordat de doelgroep via nieuwe manieren in contact kan komen met QuaRijn zijn het aantal hires flink toegenomen.
300 hires
In het jaar 2021 zijn er bij QuaRijn 300 werknemers gestart.