Bij Kinderopvang Mundo gaat het niet alleen om het opvangen van kinderen. Samen herinneringen maken is waar het bij hen om draait. Met 350 gepassioneerde medewerkers, verspreid over meer dan 40 vestigingen, zorgen zij ervoor dat kinderen een fijne tijd hebben en zich ontwikkelen. Daardoor hebben ouders hun handen vrij om zich te focussen op hun werk. Het is voor Kinderopvang Mundo belangrijk om een ruimer personeelsbestand op te bouwen en de uitstroom van medewerkers snel op te kunnen vangen, zodat een hoge werkdruk en verzuim wordt voorkomen. Om tot wel 100 medewerkers per jaar aan te kunnen nemen, gebruikt Kinderopvang Mundo de recruitment marketing automation software van MrWork. Zo kunnen zij grote stappen vooruit zetten in hun recruitment strategie en succes.

-

Klant aan het woord
Eén oplossing voor twee uitdagingen
“Het is voor ons heel belangrijk om vacatures snel in te vullen met goede kandidaten,” vertelt Sanne Schouten, HR adviseur bij Kinderopvang Mundo sinds juli 2022. In diezelfde periode gingen de eerste campagnes via de MrWork software live. Daar was Sanne heel blij mee, want ondersteuning op het gebied van werving en selectie was echt nodig. “Destijds hadden we geen recruitment team en geen recruitment tooling om het proces makkelijker te maken. De managers moesten hun sollicitanten zelf opvolgen, maar in de praktijk hadden ze het daar veel te druk voor en bleef dit te lang hangen. We wilden een deel van het wervingsproces uitbesteden en tegelijkertijd toe naar een actieve manier van recruitment. De passieve ‘post & pray’ methode leverde namelijk onvoldoende op. De tooling van MrWork biedt één oplossing voor beide uitdagingen, namelijk een actieve benadering van de arbeidsmarkt die weinig tijd vraagt.”

Klant aan het woord
Veel interesse vanuit kandidaten
Het effect van de recruitment campagnes via MrWork is overduidelijk bij Kinderopvang Mundo. De content spreekt een brede doelgroep aan en daarmee zorgen de campagnes voor veel traffic naar de werken-bij site. Om deze traffic goed op te laten converteren, kijkt Kinderopvang Mundo naar de behoeften van kandidaten en passen hun processen hierop aan. Toen ze merkten dat hun doelgroep gewend is aan laagdrempelig solliciteren en graag persoonlijk contact wil in dit proces, zijn ze MrWork Leads gaan gebruiken. “Via MrWork Leads kunnen kandidaten op een makkelijke manier contact met ons opnemen. We krijgen vooral vragen binnen van potentiële kandidaten, maar ook weleens reacties van mensen die direct willen solliciteren,” aldus Sanne.

Klant aan het woord
De software het werk laten doen
“Dankzij de MrWork software hebben we met ons HR- & recruitment team geen omkijken naar het gehele voortraject in de werving. We hoeven niet zelf te sourcen of andere wervingskanalen in te zetten om kandidaten binnen te halen. We krijgen sollicitaties binnen dankzij onze zichtbaarheid met de campagnes die we via de MrWork software draaien. Dat is ideaal, vooral als je - net als wij - eigenlijk net te klein bent om hier iemand voor aan te nemen,” vertelt Sanne blij. Bij Kinderopvang Mundo laten ze de software voor hen werken en daar zit in Sanne’s ogen nog een voordeel aan. “Ik vind het een fijn idee dat we niet van één persoon afhankelijk zijn die dit werk doet. Met een klein team ben je toch kwetsbaar. Als iemand bijvoorbeeld tijdelijk uitvalt, dan wil je niet dat de instroom van nieuwe kandidaten ineens opdroogt. Met software heb je dit probleem niet.”
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Leads
Kom direct in gesprek met de warmste kandidaten via chat
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
Te druk voor werving
We wilden een deel van het wervingsproces uitbesteden en tegelijkertijd toe naar een actieve manier van recruitment.
Minder tijd kwijt aan werving
Dankzij de MrWork software hebben we met ons HR- & recruitment team geen omkijken naar het gehele voortraject in de werving. We hoeven niet zelf te sourcen of andere wervingskanalen in te zetten om kandidaten binnen te halen. We krijgen sollicitaties binnen dankzij onze zichtbaarheid met de campagnes die we via MrWork draaien.
Aanspreken van de juiste kandidaten
De doelgroep is gewend aan laagdrempelig solliciteren en wil graag persoonlijk contact in het wervingsproces.
Makkelijk in contact komen met talent
Via MrWork Leads kunnen kandidaten op een makkelijke manier contact met ons opnemen. We krijgen vooral vragen binnen van potentiële kandidaten, maar ook weleens reacties van mensen die direct willen solliciteren.
Werken met een klein team
We zijn net te klein om iemand voor alleen campagnes aan te nemen.
Continuïteit van recruiment marketing
Met de software van MrWork zijn we niet van één persoon afhankelijk zijn die dit werk doet. Met een klein team ben je toch kwetsbaar. Als iemand bijvoorbeeld tijdelijk uitvalt, dan wil je niet dat de instroom van nieuwe kandidaten ineens opdroogt. Met software heb je dit probleem niet.

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork