De wereld verbinden, dat is wat multinational DSV al jarenlang doet als logistiek dienstverlener. Maar hoe verbind je personeel aan DSV? In samenwerking met MrWork vond DSV het antwoord: zichtbaar zijn bij je belangrijkste doelgroepen met doorlopende full funnel campagnes die mensen raken. Dankzij sterke partnerships en de inzet van recruitment marketing software lukt het DSV om met drie recruiters en slechts één verantwoordelijke voor marketing en communicatie 25 Nederlandse vestigingen te voorzien in hun recruitment behoefte.

-

Klant aan het woord
Move forward
DSV is een logistieke dienstverlener van wereldformaat. Ze zijn actief in 84 landen, hebben 76.000 collega’s wereldwijd en 25 vestigingen in Nederland. Erwin Peeters, Marketing & Communications Manager bij DSV, vertelt over de grootte en continue groei van de organisatie: “DSV is voor consumenten misschien geen hele bekende naam, maar we zijn wereldwijd de nummer 2 in de transport en logistiek. Ik weet zeker dat ik in elk huis wel 10 dingen kan aanwijzen die door DSV vervoerd zijn. Nederland is vanwege de sterke infrastructuur en goede ligging een belangrijk land voor DSV. We werken hier met ongeveer 3.500 collega’s en hebben een paar honderd vacatures per jaar te vervullen.”

Klant aan het woord
Software als oplossing voor het recruitment marketing vraagstuk
Voor de uitvoering van de employer branding en vacature campagnes zocht DSV het in de hoek van software. Erwin legt hun keuze uit: “Het is onmogelijk om in zo’n grote organisatie de gehele uitvoering van marketing en communicatie in je eentje te doen. Voor recruitment marketing vonden we een goede oplossing in MrWork. Om in logistieke termen te spreken: zij regelen het fulfilment van onze recruitment campagnes.”

Klant aan het woord
De recruitment succesformule van DSV
Het doel van DSV was om meer zichtbaarheid en enthousiasme voor het werkgeversmerk te creëren en onderaan de streep natuurlijk meer kandidaten aan te trekken. “In de eerste 6 maanden van de campagne zagen we al hoopvolle resultaten. 1 op de 5 websitebezoekers bezocht een vacaturepagina. Dat is erg netjes, zeker in de war for talent die gaande is. Ook zagen we de traffic op werkenbijdsv.nl maand na maand met 20% tot 30% groeien. Deze resultaten zijn te danken aan de creatieve uitingen en de goede verspreiding van de content onder de doelgroep. Daar is de MrWork software essentieel bij gebleken,” vertelt Erwin.
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
Mensen werken met mensen
DSV vindt het belangrijk dat kandidaten de echte gezichten zien van toekomstige collega’s. Daarom gebruiken zij tientallen video’s van eigen mensen in hun recruitment marketing campagnes.
Een omnichannel recruitment marketing strategie
DSV hanteert een omnichannel recruitment marketing strategie. De employer branding content sluit naadloos aan bij de werken-bij site en de vacaturepagina’s. Erwin vertelt: “ Tijdens de Carrièrebeurs bemanden collega’s die in de video’s zitten de DSV-stand. Ze hadden exact dezelfde kleding aan als in de video en werden volop herkend. Dat helpt bij het creëren van rumour around the brand.”
De recruitment succesformule van DSV
Het doel van DSV was om meer zichtbaarheid en enthousiasme voor het werkgeversmerk te creëren en onderaan de streep natuurlijk meer kandidaten aan te trekken. Dankzij hun succesformule, bestaande uit persoonlijke content, de omnichannel aanpak en een slimme verspreiding van content onder de juiste doelgroep met behulp van een softwarepartner, weten ze hun ambities waar te maken.
Mooie groei in traffic naar werkenbijdsv.nl
“In de eerste 6 maanden van de campagne zagen we al hoopvolle resultaten. 1 op de 5 websitebezoekers bezocht een vacaturepagina. Dat is erg netjes, zeker in de war for talent die gaande is. Ook zagen we de traffic op werkenbijdsv.nl maand na maand met 20% tot 30% groeien. Deze resultaten zijn te danken aan de creatieve uitingen en de goede verspreiding van de content onder de doelgroep. Daar is de MrWork software essentieel bij gebleken,” vertelt Erwin.

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork