Advertenties maken vaak een belangrijk deel uit van je recruitment marketing strategie. Het is immers een effectieve manier om gericht je doelgroep te bereiken. Maar wat nou als we je vertellen dat er een manier is om die effectiviteit te verhogen? Om je doelgroep nog gerichter en laagdrempeliger te bereiken? Dankzij een update in onze MrWork Jobs technologie bieden we je die kans. En in dit blog leggen we je uit hoe we dat doen.
Conversational marketing. Het is dé manier om direct in contact te komen met je doelgroep, ze eerder uit de anonimiteit te halen én relevante data van talenten te verzamelen. Door jouw advertentie te koppelen aan WhatsApp of een lead-form sla je een belangrijke slag in het starten van de dialoog met kandidaten.
In contact via WhatsApp
100 miljard berichten*. Dat is het aantal appjes dat wereldwijd per dag verstuurd wordt via WhatsApp. Ook in Nederland behoort WhatsApp tot de meest gebruikte apps. Geen verrassing dus dat de chatdienst zich uitstekend leent voor recruitment doeleinden. Met MrWork Jobs koppel je nu eenvoudig jouw advertentie aan WhatsApp. Het grote voordeel? Wanneer jouw potentiële kandidaat een vraag heeft na het zien van je advertentie, kan hij/zij direct contact opnemen. Op een laagdrempelige en vertrouwde manier. Ideaal om meer informatie over een vacature in te winnen, vragen te stellen over de bedrijfscultuur, maar ook een prachtige kans voor recruiters om een talent te overtuigen om te solliciteren.
*kwartaalcijfers Facebook Q4 2020
Ontzorgen
Levert dat geen extra workload op? Nee is het simpele antwoord. WhatsApp for Business beschikt over een automatic reply. Zo kan je eenvoudig aangeven wanneer een talent een antwoord kan verwachten. Een effectieve manier om de verwachtingen van je doelgroep te managen.
Leadgeneratie
Een andere succesvolle wijze om met je potentiële kandidaten in contact te komen is een lead form. Een online formulier waar je doelgroep eenvoudig en snel hun gegevens kunnen achterlaten voor meer informatie. Met MrWork Jobs is je advertentie nu ook met een klik op de knop richting een lead form te sturen. Maar wat maakt zo’n online formulier nou zo succesvol? De laagdrempeligheid. Zeker op mobiel is het invullen van een formulier kinderspel. Vaak zijn velden als naam en telefoonnummer al vooraf ingevuld. Voor een organisatie zijn lead forms ideaal om binnen korte tijd veel data te verzamelen. Dat heeft voordelen, maar ook een nadeel.
Doordat er binnen korte tijd veel data binnenkomt is de relevantie van deze data niet altijd te garanderen. Met andere woorden, er kan ook data tussen zitten van personen die geen perfecte match met jouw bedrijf zijn. Maar gelukkig heb je daar zelf de regie in. Want je kunt lead forms zelf vormgeven. Jij bepaalt de vragen die gesteld worden in een formulier. Zelfs exit vragen zijn mogelijk. Zo kan je dus heel gericht op zoek gaan naar data die jouw recruitment strategie versterkt.
Daarnaast bepaal je zelf waar je de verzamelde data voor gebruikt. Het opbouwen van een talentpool ligt uiteraard voor de hand. Alle opgebouwde data wordt hierbij zonder tussenkomst van MrWork direct versleuteld verzonden van A naar B. Zodoende wordt alles netjes volgens de GDPR richtlijnen afgehandeld.
Met de opgehaalde informatie beschik je binnen no time over een verzameling van potentiële werknemers. Handig, want in een handomdraai stuur je deze groep een job alert of een uitnodiging voor een webinar. En zo zijn ze eenvoudig onderdeel geworden van een candidate journey. En bereid je ze stapsgewijs voor op een sollicitatie bij jouw organisatie.