Social Media Recruitment Onderzoek

Social Media Recruitment onderzoek 1

Onderzoek

Het Social Media Recruitment onderzoek is een jaarlijks terugkerend onderzoek waarbij gekeken wordt naar hoe Social media worden ingezet bij het werven van personeel.

De HR en Recruitment afdelingen van bedrijven door heel Nederland hebben hun medewerking verleend.

Social Media Recruitment onderzoek 2

Conclusies

LinkedIn en Facebook worden het meest gebruikt voor
het bereiken van een specifieke doelgroep. YouTube en Instagram zijn de populairste netwerken om in te zetten bij het versterken van het Employer Brand, maar worden wel allen ingezet in combinatie met andere netwerken.

Social Media Recruitment onderzoek 3

Kansen

Employer Branding komt uitgebreid terug in het onderzoek, maar dat gaat hand in hand met de candidate Journey. De candidate Journey wordt het uitgangspunt van Employer Branding. Als je het gedrag en de interesses van je doelgroep in kaart hebt, kunt u daar perfect op aansluiten met uw employer brand.

Social Media Recruitment zal dus meer vanuit data ingezet worden, zodat een campagne zo goed mogelijk aansluit op de doelgroep.

Download resultaten 2016

Download het onderzoek en ontdek alle ins en outs.

Met dit onderzoek wil ik de markt onderzoeken om de collectieve kennis over SocialMedia Recruitment en employer branding te vergroten.

Download resultaten 2016

Deelnemen 2017

Klik op onderstaande button en doe mee aan het Social Recruitment onderzoek 2017.

Onder de deelnemers verloten wij een iPad, 4 dinercheques (twv € 100,-). Daarnaast ontvangen alle deelnemers de resultaten van het onderzoek en een gratis Employer Branding scan.

Deelnemen 2017