De recruitment uitdaging in de accountancy wereld komt gedeeltelijk voort uit de enorme vraag vanuit werkgevers. Er staan veel vacatures open en het vinden én bereiken van de juiste mensen is lastig. Daarnaast is de doelgroep moeilijk in beweging te krijgen, zijn zij veelal risicomijdend en hebben ze een sterke behoefte aan zekerheid en vastigheid. Solliciteren is een spannend proces en switchen van baan kan een risico zijn. Je weet immers nooit of het gras aan de overkant echt groener is.
Daarom is het voor accountancy bedrijven nog belangrijker om unieke wegen te bewandelen om de doelgroep te bereiken. Dat kan zitten in de manier waarop kandidaten benaderd worden, maar ook welke doelgroep je (vroeg) aan je bindt, zoals met campus recruitment.
Uiteindelijk draait het om slimme employer branding campagnes met verschillende fases en veel touchpoints die worden uitgesmeerd over een langere periode, het aanbieden van de juiste content op het juiste moment, het leggen van het eerste contact en het uitbouwen van de onderlinge relatie met kandidaten. Klinkt als veel werk? Hoeft niet! Recruitment marketing automation software kan een heel groot deel hiervan uit handen nemen.
Ontdek hoe jouw organisatie in contact komt en blijft met schaarse accountancy profielen. Tijdens dit webinar staan Jaap en Joost stil bij uitdagingen die zij vooral bij deze klanten signaleren en helpen je die te tackelen, zoals:
- Hoe kom ik in contact met medior kandidaten die mogelijk openstaan voor een switch?
- Hoe blijf ik betrokken bij kandidaten die nog studeren, net afgestudeerd zijn of een traineeship (willen) volgen?
- Hoe blijf ik in contact met de latente pool van kandidaten?
Bekijk de replay van het webinar ‘De war-for-talent in accountancy: zet in op recruitment marketing automation in een competitieve markt’ door het formulier in te vullen.
Sprekers tijdens dit webinar:
Jaap Konter
Account Executive bij MrWork
Joost Valster
Account Executive bij MrWork