De bouwsector staat al enige tijd voor een enorme uitdaging. Er is een keiharde war-for-talent gaande. Dura Vermeer, toonaangevend bouwbedrijf en klant van MrWork, heeft gemiddeld meer dan 200 openstaande vacatures én 200 stageplaatsen. In de huidige arbeidsmarkt is het niet echter niet makkelijk om nieuw talent aan te trekken. Om de war-for-talent toch te kunnen winnen was het voor Dura Vermeer nodig om slim in te spelen op de veranderingen en mogelijkheden in de markt.
Daarin vielen twee dingen op:
- Het oriëntatieproces van kandidaten is de afgelopen jaren aanzienlijk langer geworden. Het duurt gemiddeld zeven maanden voordat kandidaten besluiten te solliciteren.
- Slechts 1% van de bezoekers op de Dura Vermeer “werken-bij” website solliciteert daadwerkelijk, terwijl de overige 99% anoniem blijft.
Inspelen op veranderingen in de markt
Dit jaar introduceerde Dura Vermeer samen met MrWork daarom iets nieuws: leadgeneratie technologie. Dankzij deze aanvulling op de bestaande recruitment marketingstrategie, is Dura Vermeer nu óók in staat om op een laagdrempelige manier contact met kandidaten te leggen tijdens de cruciale oriëntatiefase. En dat is ontzettend waardevol, aldus Dura Vermeer.
“Door op verschillende momenten tijdens de candidate journey persoonlijke contactmomenten via WhatsApp aan te bieden, halen we een steeds groter deel van die 99% uit de anonimiteit. We beantwoorden vragen en kunnen twijfels vroegtijdig tackelen. Dat levert ons niet alleen extra sollicitaties op, maar ook een talentpool vol betrokken kandidaten die verbonden zijn én blijven aan Dura Vermeer. Goud!”
Oplossing en resultaten
Wil je weten welke tooling Dura Vermeer heeft ingezet en welke resultaten zij hebben bereikt? Bekijk onderstaande video of lees de volledige case voor de Recruitment Tech Awards 2023 op de website van recruitmenttech.nl.