“Altijd de juiste content voor de juiste doelgroep”

Jarenlang hikte Sogeti tegen een krapte op de arbeidsmarkt aan. Een samenwerking met MrWork werd door het technology bedrijf in het leven geroepen. Het doel? Op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken met de juiste content.

ZO CREËREN WIJ DE ULTIEME CANDIDATE JOURNEY VOOR SOGETI

UITDAGING

Het feit dat sollicitanten verrast werden door de veelzijdigheid van het bedrijf was een van de belangrijke signalen om aan de bel te trekken.

Tijdens sollicitatiegesprekken vertelden we over Sogeti en over de diversiteit van onze dienstverlening. Regelmatig kregen we een reactie als ‘Ow, wat gaaf! Dat wist ik helemaal niet…”

Sogeti wil meer zichtbaarheid en herkenbaar worden bij de doelgroep zodat duidelijker wordt wat voor gave dingen Sogeti doet. Samen met MrWork is een samenwerking en strategie opgezet waarbij de inzet van data en social media zorgt voor een nieuwe werkwijze.

OPLOSSING

De candidate journey maakt inzichtelijk waar kandidaten zich bevinden.

Gaat het om een persoon die in de fase van awareness zit? Is deze kandidaat al wat verder en is hij/zij daadwerkelijk geïnteresseerd in Sogeti? Of gaat het hier om een kandidaat die op het punt staat te solliciteren?

Door relevante content aan te bieden op verschillende momenten in de candidate journey is Sogeti in staat om in te spelen op de behoeften van de kandidaat. Met Facebook, Instagram, Linkedin en Google zijn er vier platforms waar Sogeti zich duidelijk profileert. Kandidaten blijven voortdurend op de hoogte van wat er speelt binnen het bedrijf, de zogeheten Always-on strategie.

RESULTAAT

Niet alleen de doelgroep van Sogeti profiteert van de werkwijze, maar ook het bedrijf plukt de vruchten.

Intern heeft de samenwerking met MrWork gezorgd voor een nieuwe manier van werken.

“We werken veel minder adhoc. Samen met MrWork wordt planmatig onderzocht wat de strategie is voor de korte en lange termijn en we spelen hierop in door goed te kijken welke content geschikt is voor welk moment.”

Zoals gezegd zijn de externe resultaten ook bemoedigend. In de afgelopen maanden wisten gemiddeld zestig sollicitanten per maand Sogeti te vinden via social en Google. Het zijn cijfers die de krapte op de arbeidsmarkt vooralsnog tegenspreken. Maar het doel is nog niet bereikt want het uitbouwen van de strategie staat hoog op de agenda.

heart
“De volgende stap wordt het terugzien van onze resultaten in de kandidaten die we aantrekken. We zijn op de goede weg.”

Een logische vervolgstap voor Sogeti is, met de input die nu verkregen is, de campagnes verder tweaken en finetunen.

“Wij weten onze doelgroep beter te bereiken en qua engagement zien we dat de cijfers steeds waardevoller worden. Met een goed doordachte candidate journey kunnen we de omstandigheden voor onze kandidaten optimaliseren. Zo krijgen ze de juiste content op het juiste moment. De toekomst vraagt om die stap.”

Op zoek naar meer inspiratie?