Groenoord Zorgt biedt thuishulp voor de nieuwe generatie ouderen. Zij creëren voor deze mensen een veilige thuissituatie waardoor deze ouderen zo lang mogelijk in de eigen vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen. Hiervoor is de inzet van thuiszorg essentieel. En de vraag naar deze zorg neemt steeds verder toe, maar wordt ook complexer. Om de groeiende zorgvraag in tijden van vergrijzing aan te kunnen, is steeds meer kwalitatief personeel nodig. Om voldoende kwalitatieve zorg te kunnen blijven bieden, hebben Groenoord Zorgt en MrWork de handen ineengeslagen. Dankzij de inzet van Recruitment Marketing Technologie is het online bereik op de doelgroep vergroot en kreeg Groenoord nieuwe mogelijkheden om met de doelgroep in contact te komen.


Uitdaging
‘Hoe kunnen we het werken in de (thuis)zorg aantrekkelijker maken?’
Voorheen stroomden de sollicitaties, via voornamelijk de vacaturesites, binnen, maar die tijd is voorbij. Door de vergrijzing en de afnemende populariteit van het werken in de zorg is het moeilijker geworden om kwalitatief personeel te vinden. Dat bracht een mooie uitdaging met zich mee: hoe kan Groenoord Zorgt toch een instroom van 600 huishoudelijke medewerkers realiseren? De oplossing bleek een geheel nieuwe recruitment aanpak. Met behulp van Recruitment Marketing Technologie werd de doelgroep online bereikt én warm gehouden door het gericht verspreiden van diverse employer branding uitingen. Zo werd zowel het imago van het werken in de thuiszorg als de naamsbekendheid van Groenoord verstevigd.

oplossing
‘Doorlopende zichtbaarheid dankzij een geheel gepersonaliseerde candidate journey'
2021 was het jaar waar Groenoord Zorgt voor het eerst geen personeelsgroei doormaakte. De sollicitaties via vacaturesites droogden op, waardoor er in de zomer geen zorggarantie meer geboden kon worden aan cliënten. “Hier zagen wij in dat we het niet meer alleen konden en hulp moesten inschakelen”, aldus Groenoord Zorgt. De doelgroep moest op een nieuwe manier en op nieuwe locaties bereikt worden. Dankzij de technologie van MrWork werd de zorgorganisatie zichtbaar op de kanalen waar de doelgroep veel tijd doorbrengt. Zo krijgen de potentiële werknemers op o.a. Facebook, Instagram en populaire websites diverse employer branding uitingen te zien. Dankzij geo-targeting konden deze uitingen zeer gericht en lokaal onder de aandacht gebracht worden bij de juiste doelgroep.

oplossing
'Hogere naamsbekendheid door structurele online zichtbaarheid'
Groenoord Zorgt is gebonden aan de CAO, waarin zorgorganisaties vergelijkbare arbeidsvoorwaarden hebben. Hierdoor is het werven van werknemers met behulp van een hoger salaris geen optie. Dus is het essentieel om duidelijk op de doelgroep over te brengen waarin Groenoord Zorgt zich onderscheid. In de uitingen stelden zij dan ook de unieke relatie tussen de thuishulp en cliënt centraal. Een ander mooi middel zijn de ‘sollicitatie dagen’. Een creatieve manier om met de doelgroep laagdrempelig in contact te komen. Met de technologie van MrWork werden deze dagen onder de aandacht gebracht bij de doelgroep via lokale sociale media en Google-campagnes. Sinds het opstarten van Recruitment Marketing met MrWork wordt ook de latente doelgroep proactief bereikt. Dit resulteert in een hogere naamsbekendheid en meer conversie in de vorm van sollicitaties en aanwezigen bij de ‘sollicitatie dagen’. Groenoord Zorgt is nu met hun employer brand en vacatures structureel online aanwezig bij de doelgroep. In combinatie met de creatieve werkwijze van Groenoord Zorgt blijkt dit een succes voor de personeelsgroei.
GEBRUIKTE OPLOSSINGEN
Brands
Een volledig verzorgde candidate journey
Jobs
Geautomatiseerd elke vacature online
RESULTAAT
Zichtbaarheid onder de juiste doelgroep
Groenoord Zorgt is nu zichtbaar op de kanalen waar de doelgroep veel tijd doorbrengt
19.900
Dit heeft geleid tot 19.900 website relevante bezoekers
Het laden van het employer brand
Sinds het opstarten van Recruitment Marketing met MrWork wordt ook de latente doelgroep proactief bereikt
104.400
In de eerste vier maanden van 2022 heeft het employer brand 104.400 potentiële kandidaten bereikt
Het genereren van sollicitaties
De creatieve werkwijze van Groenoord Zorgt in combinatie met de technologie is een succes voor de personeelsgroei
68 hires
Mede dankzij de technologie zijn er in de eerste vier maanden van 2022 68 hires gerealiseerd

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom recruitment marketing en marketing automation.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork