“We hebben een sterker employer brand dan ooit tevoren.”

Na de crisis ervaarde Dura Vermeer dat zij de specialistische vacatures met een hogere moeilijkheidsgraad niet meer op de ‘’standaard’’ manier vervuld kregen. Dura Vermeer is de samenwerking met MrWork aangegaan om via social media verbinding te leggen met haar doelgroep.

ZO CREËREN WIJ DE ULTIEME CANDIDATE JOURNEY VOOR DURA VERMEER

Dura Vermeer image

UITDAGING

Het aantal openstaande vacatures bleef toenemen en het werd steeds lastiger om de juiste mensen te vinden.

Social media recruitment campagnes met MrWork hadden in het verleden reeds haar krachten bewezen, maar tegelijkertijd vond Dura Vermeer het nog wel erg spannend.

“Welke reacties krijgen we op social media? Roepen we daarmee ook niet veel negativiteit op ons af? Hoe zorgen we ervoor dat we niet alleen maar aan het zenden zijn? En een hele belangrijke: Wat gaat het ons opleveren en hoe maken we dat meetbaar?’’

OPLOSSING

De eerste stap was het ontwikkelen van een goed verhaal over de organisatie en haar werkgeverschap.

Samen met een creatieve partner heeft Dura Vermeer dit verhaal vertaald in content en een werken-bij website. ‘’Met de ‘’Maar wat kan jij?” campagne laten we zien waar wij als tofste bouwer van Nederland mee bezig zijn en dagen we onze doelgroep uit zich aan ons te presenteren en mee te bouwen aan onze ambities.”

MrWork heeft samen met Dura Vermeer de social media strategie bedacht om de content bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. De social media campagnes worden met de technologie van MrWork constant getest, gemeten, geanalyseerd en geoptimaliseerd.

RESULTAAT

De candidate journey op de werken-bij website van Dura Vermeer is opnieuw vormgegeven, geanalyseerd en geoptimaliseerd.

Aan de hand van de verkregen insights en adviezen is de candidate journey geoptimaliseerd. De optimalisatieslagen resulteren in kwalitatiever verkeer dan ooit tevoren, een inmiddels verdubbelde sessieduur per bezoeker en de kwalitatieve sollicitaties zijn enorm toegenomen.

Dura Vermeer is vastbesloten om te blijven leren over haar doelgroep en haar talentpool aan te blijven vullen met nieuwe potentiële kandidaten. Met de ambitie uiteindelijk een love brand te worden.

heart
“De campagne van MrWork is de belangrijkste verwijzing van verkeer naar onze website.’’

“Door de campagnes op social media leren wij onze doelgroep steeds beter kennen. Zo kunnen we onze content blijven optimaliseren op basis van geanalyseerde insights. Op die manier bouwen we een relatie op met onze doelgroep. Bezoekers zijn betrokken bij onze content: ze lezen artikelen, bekijken video’s, zien onze vacatures en blijven veel langer plakken op de website.”

MrWork is er om jou te helpen!

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact op met Loes Verblaauw