Doelgroep Marketing voor Sogeti

“De campagne is eerder gestopt door de grote hoeveelheid sollicitaties.”

Opdracht

Sogeti heeft een sterk Employer Brand. Er wordt veel content gecreëerd en er worden veel evenementen georganiseerd voor potentiële medewerkers. Ook heeft Sogeti een eigen academy wat hen interessant maakt als werkgever. De samenwerking met MrWork dient ertoe de content die Sogeti creëert, bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen via Social Media.

ZIEN24-foto-case

Uitvoering

Bij de uitvoering is gekozen voor een funnel aanpak. Dit houdt in dar samen met Sogeti een candidate journey voor de verschillende doelgroepen wordt uitgestippeld. Vervolgens worden de doelgroepen met content aangesproken die specifiek op hun vakgebied afgestemd is.

Mensen die interesse tonen in deze content, worden vervolgens in aanraking gebracht met de daarop volgende boodschap. Zo stelt MrWork Sogeti in staat om hun verhaal te vertellen aan de verschillende doelgroepen die ze willen aanspreken.

Opzet

Het doel van de campagne was het vinden van kwalitatieve kandidaten te voor de verschillende IT functies. Hierbij was het ook belangrijk voor Sogeti om een sterk werkgeversmerk op de markt te zetten.

Resultaat

MrWork stelt Sogeti voortdurend in staat om haar verhaal over te brengen op latent werkzoekenden i haar doelgroep; software developers. De doelgroep is constant op de hoogte van ontwikkelingen en nieuwe carrière mogelijkheden van Sogeti. Hierdoor is Sogeti beter in staat om toptalent uit de markt te trekken. Afgelopen jaar zijn de MrWork campagnes van Sogeti meer dan 5 miljoen keer bekeken. Dit heeft geleid tot meer dan 45.000 interacties op Social Media

TERUG NAAR CASES