“Hoe laten we de wereld onze mooie innovaties zien?”

CZ profileert zich graag als een innovatieve organisatie. En terecht! Maar van oudsher is CZ een traditionele verzekeraar. Dat kan ervoor zorgen dat het beeld dat de buitenwereld heeft van deze organisatie botst met het imago dat CZ graag wil uitdragen. Om deze uitdaging te tackelen is de samenwerking met MrWork ontstaan.

ZO CREËREN WIJ DE ULTIEME CANDIDATE JOURNEY VOOR CZ

UITDAGING

Een aantal jaar geleden kende CZ nog nauwelijks een recruitmentstrategie.

Het ontbrak simpelweg aan corporate recruiters. De managers van verschillende afdelingen zorgden er zelf voor dat hun vacatures werden ingevuld.

Toen gesignaleerd werd dat er een groeiende behoefte was aan een recruitmentstrategie ontstond een (tijdelijk) recruitmentteam. Binnen dit nieuwe team werd al snel duidelijk dat veel IT’ers binnen de doelgroep vaak geen idee hadden wat er zich bij CZ afspeelde en op welke vooruitstrevende projecten het bedrijf zich richtte.

“We zitten met CZ in Tilburg en niet in de Randstad. Voor veel IT’ers is dat een obstakel. Ook is een verzekeringsmaatschappij voor de buitenwereld misschien niet direct de meest sexy branche.” MrWork werd gevraagd om hun specialisme in te zetten: het positioneren van een duidelijk employer brand en het contact leggen met de gewenste doelgroep.

OPLOSSING

Meer naamsbekendheid creëren en IT’ers binnen de organisatie trotser maken op hun werkgever.

De doelstelling was duidelijk. Een bijzondere samenwerking was het gevolg. CZ, haar creatieve partner en MrWork besloten een driehoeksverhouding aan te gaan.

Naast het feit dat MrWork de content naar de doelgroep brengt en de bijhorende data verzamelt en analyseert, neemt MrWork ook een belangrijke adviseursrol op zich binnen deze samenwerking. Het signaleren van trends, het bijsturen aan de hand van data en het aandragen van vernieuwende ideeën vormen de basis van deze adviseursrol. De unieke samenwerking met drie partijen werkt als een katalysator.

RESULTAAT

CZ zet zich op een vernieuwende manier in de markt waarbij de innovaties, waar het bedrijf trots op is, veel meer gedeeld worden met de buitenwereld.

Sinds de focus binnen CZ meer op recruitment is komen te liggen, is er een groeiende betrokkenheid waar te nemen binnen de doelgroep.

De werken-bij website wordt steeds beter bezocht en de engagement op social en Google neemt toe. De recruitmentstrategie wordt voortdurend aangescherpt door het analyseren van de data en het inspringen op trends.

heart
“We staan nu veel meer in de etalage. We zien dat terug in onze engagement en we zijn ervan overtuigd dat dit alleen nog maar verder zal toenemen.“

Intern is er ook een grote slag geslagen. IT’ers van CZ dragen steeds vaker kandidaten binnen hun eigen netwerk aan voor openstaande vacatures. Voor het bedrijf een duidelijk signaal dat huidige medewerkers trotser zijn op het brand CZ. De uitdaging rond het imago van CZ is dan ook met beide handen aangegrepen. CZ ziet de toekomst rooskleurig in:

“Ook het signaleren van trends is een belangrijke inbreng van MrWork. Zo zien zij dat vlogs nu goed werken en dragen dit dan aan als vervolgstap voor het nieuwe jaar. Het zijn vaak goede ideeën die ons weer verder helpen met het uitdragen van ons brand. Ik verwacht dat we die inzet nog meer terug gaan zien in de beleving binnen onze doelgroep.“

MrWork is er om jou te helpen!

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact op met Loes Verblaauw