Social Employer Branding voor TNO

“De campagne is eerder gestopt door de grote hoeveelheid sollicitaties.”

Opdracht

Om TNO in staat te stellen de juiste technische high professionals aan te trekken heeft MrWork de opdracht gekregen om het optreden van TNO op social media te verbeteren en het relevante verkeer naar de career page te verhogen.

ZIEN24-foto-case

Uitvoering

MrWork voert doorlopend gerichte doelgroep campagnes uit op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram om het Employer Brand van TNO te versterken. Hierbij worden verschillende soorten campagnes gebruikt voor verschillende doeleinden.

Doorlopende campagnes om de naamsbekendheid te verhogen worden periodiek ondersteunt met campagnes voor evenementen en het onder de aandacht brengen van speciale projecten.

De MrWork software monitort en optimaliseert de campagnes dagelijks om het maximale resultaat te behalen.

Opzet

Het doel van de campagne was het vinden van kwalitatieve kandidaten voor IT functies. TNO wilde daarnaast hun employer brand versterken middels social media recruitment.

Resultaat

Door deze aanpak hebben de afgelopen jaren meer dan 20.000 kandidaten de career page bezocht en is het organische verkeer naar de page met 140% gestegen. Op social media werden meer dan 26.000 gesprekken gevoerd over TNO, wat geleid tot een grotere naamsbekendheid. TNO is top-of-mind bij de juiste doelgroep.

TERUG NAAR CASES