VUmc doelgroep marketing banner

Doelgroep Marketing voor VUmc

“VUmc was in staat om in gesprek te gaan met mensen van een hogere kwaliteit.”

Opdracht

Om verpleegkundigen in opleiding en gediplomeerde verpleegkundigen actief te benaderen, organiseert VUmc jaarlijks de Verpleegkundige carrière dag. Op deze dag presenteren de verschillende VUmc-afdelingen hun specialisme, worden kennissessies gehouden en rondleidingen georganiseerd. Met een doelgroep campagne bracht MrWork het evenement van 2016 bij de juiste doelgroep, op het juiste moment onder de aandacht.

ZIEN24-foto-case

Uitvoering

Voor het bereiken van de juiste doelgroep, heeft MrWork Facebook gebruikt. Op Facebook zijn er verschillende advertenties geplaatst met daarin informatie over het evenement en een link waar mensen zich konden inschrijven.

Vooraf aan de campagne is een duidelijke doelgroep bepaald. Verpleegkundigen in opleiding en gediplomeerde verpleegkundigen die interesse tonnen in bepaalde content en woonachtig zijn in en rondom Amsterdam.

Opzet

Het doel van de campagne was het aannemen van nieuwe apothekersassistenten die op verschillende tijdstippen konden werken.

Resultaat

MrWork heeft ervoor gezorgd dat ook latent werkzoekenden zich hebben aangemeld voor de carrièredag. Op die manier was VUmc in staat om met mensen van hogere kwaliteit in gesprek te gaan. Hierbij werd er minder tijd en geld besteed aan het selectieproces. Daarnaast versterkte de campagne de naamsbekendheid van VUmc en werd het verkeer naar de website verhoogd.

TERUG NAAR CASES