Zelf aan het roer: hoe Triade Vitree sneller werft met recruitment marketing automation software

Kijken naar wat wel mogelijk is

Geloven in de eigen kracht van mensen. De kans bieden om zelf vorm te geven aan het leven. Ieder mens als uniek persoon zien. Dat zijn de kenmerken van de werkwijze van zorgorganisatie Triade Vitree. Met 1.300 medewerkers en 121 locaties in Flevoland en IJsselland bieden zij onder andere gehandicapten-, jeugd- en geestelijke gezondheidszorg op maat. Door te denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen, bieden zij cliënten de kans om zelf vorm te geven aan hun leven. Een mooie missie!

Om deze missie werkelijkheid te maken, hebben ze de beste mensen nodig. Met de grote behoefte (300 vacatures in 2024) en de krapte op de arbeidsmarkt – zeker in de zorg en de regio Almere – brengt dat uitdagingen met zich mee. Soeraja Baars, adviseur werving & selectie bij Triade Vitree, vertelt: “Gemiddeld hebben we 80 vacatures tegelijkertijd uitstaan. Met een team van 3 werving & selectie adviseurs en 2 ondersteunende recruitment collega’s hebben we daar een flinke kluif aan. Doordat het niet eenvoudig is om (snel) de juiste mensen te vinden, zijn we soms genoodzaakt om zzp’ers en recruitment bureaus in te zetten. Omdat dit hoge kosten met zich meebrengt, willen we hier eigenlijk zo min mogelijk gebruik van maken. Om zelfstandig sneller te kunnen werven, zijn we een jaar geleden gaan werken met de software van MrWork.”

Els Reinders, communicatieadviseur bij Triade Vitree, helpt het recruitment team met arbeidsmarktcommunicatie en de opzet en content van campagnes. Zij vult aan: “We werken ernaar toe dat mensen in de regio weten dat ze bij ons moeten zijn voor een baan in de zorg. Met campagnes werken we aan onze zichtbaarheid en ons werkgeversimago. Als mensen graag bij ons willen werken, dan kunnen we vacatures sneller en vaker invullen met vast personeel. En dat heeft ook weer een positief effect op het behoud van medewerkers. Met een vast team voel je meer binding. Je weet wat je aan elkaar hebt. Zo slaan we dus eigenlijk twee vliegen in één klap.”

Van afhankelijk zijn naar zelf aan de knoppen zitten

Voordat Triade Vitree met recruitment marketing software ging werken, was het recruitment team voor employer branding en campagnes erg afhankelijk van anderen. “Het publiceren van vacatures en het posten van organische social media berichten ging voorheen via de afdeling communicatie. Als we onze vacatures betaald wilden promoten, bijvoorbeeld via social media, dan moest er een bureau ingeschakeld worden voor de vormgeving en inrichting van de campagnes. Dat was niet efficiënt en flexibel en dus gingen we op zoek naar manieren om dit eenvoudig zelf te kunnen doen en daarmee tijd te winnen,” aldus Soeraja.

“In de oude werkwijze moest het recruitment team vaak op ons wachten, wat frictie veroorzaakte. Met de software van MrWork is dat verleden tijd. Nu kunnen ze zelf vacatures pushen en dat werkt veel beter.” – Els Reinders

Het recruitment team zit nu zelf aan het roer van hun recruitment marketing. “We hebben veel meer regie in het gehele proces. We kunnen eenvoudig een campagne aan- of uitzetten of een aanpassing doorvoeren. Daarnaast helpt het ons in onze gesprekken met hiring managers. Met de campagne previews en de inzichtelijke resultaten kunnen we hen duidelijk laten zien welke acties we ondernemen om hun vacatures in te vullen,” geeft Soeraja aan.

Experimenteren met nieuwe kanalen

“In de eerste fase hebben we vooral vacature campagnes uitgezet via de MrWork software, maar onlangs zijn we ook gestart met awareness campagnes. Daarvoor hebben we diverse kanalen ingezet, waaronder het voor ons nieuwe Snapchat. Dit gebruiken we verder (nog) niet, maar met RMA kunnen we dit soort kanalen toch eenvoudig toevoegen aan onze campagnes. Met succes, want we zien dat onze zichtbaarheidscampagne goed loopt op Snapchat! We gaan daarom nu ook experimenteren met de inzet van TikTok. De MrWork software helpt ons om dit soort nieuwe kanalen te ontdekken, de resultaten daarvan te monitoren en op die manier gerichter onze doelgroep te bereiken,” aldus Els.

Persoonlijker dankzij automations

Triade Vitree maakt naast de campagne modules in het MrWork platform gebruik van de Leads module voor leadgeneratie en -kwalificatie. Daarmee zijn ze in het afgelopen jaar met 500+ kandidaten in contact gekomen. Mensen die ze anders misschien nooit hadden gesproken. “Met de WhatsApp knop op onze werken-bij site kunnen kandidaten nu veel makkelijker contact opnemen. Dit maakt het persoonlijker en ze kunnen snel hun vragen stellen zonder te hoeven bellen of een formulier in te vullen,” vertelt Soeraja.

Tijd is alles

Met automations zorgt het recruitment team van Triade Vitree voor een snelle opvolging van de Whatsapp berichten, terwijl ze er zelf niet veel tijd aan kwijt zijn. Met geautomatiseerde vragen achterhalen ze al in welke zorg (jeugdzorg, volwassenenzorg, etc.) iemand geïnteresseerd is en of iemand een zorgdiploma heeft. “Met de automatische follow-up versnellen we ons proces. Een kandidaat wordt eerder aan de juiste recruiter gekoppeld en heeft sneller antwoord op een vraag, waardoor diegene op korte termijn kan beslissen of ze wel of niet solliciteren. In de huidige arbeidsmarkt draait alles om snelheid, want als je te laat reageert, dan is de kandidaat al in gesprek met een andere werkgever. De recruitment marketing automations helpen ons dus om een vlot proces te realiseren,” aldus Soeraja.

Soeraja merkt dat ze dankzij recruitment marketing automation ook op andere vlakken tijd bespaart.

Je staat er niet alleen voor

Het is niet alleen de technologie die Triade Vitree een blije MrWork klant maakt. Els vertelt over de samenwerking: “Het fijne van MrWork is dat ze heel goed meedenken en advies geven. Ze signaleren kansen en geven suggesties voor verbeteringen, zonder te pushen. Ze begrijpen dat niet altijd alles direct opgepakt kan worden en vinden het niet erg om dingen meerdere keren uit te leggen.”

“Je bent zelf in charge, maar staat er niet alleen voor. Dat is echt de toegevoegde waarde van MrWork, vind ik.” – Els Reinders

Ook Soeraja is heel tevreden over het contact met MrWork: “Ik vind het heel prettig dat we geadviseerd worden, bijvoorbeeld over de inzet van kanalen, de opbouw van advertentieteksten en nog veel meer. Als je een bureau inzet voor je recruitment marketing, dan heb je dat niet. Je ziet niet precies wat diegene doet en waarom. Nu zitten we zelf aan de knoppen én worden we geholpen.”

Steeds een stap vooruit

In een jaar tijd heeft Triade Vitree al 75+ campagnes via het MrWork platform gedraaid en daarmee bijna 3 miljoen weergaven gerealiseerd. Dankzij de recruitment marketing automation software hebben Soeraja, Els en hun teams niet alleen meer regie gekregen, tijd bespaard en hun candidate experience verbeterd. Het heeft onderaan de streep ook sollicitanten en hires opgeleverd! “In de kwartaalrapportages zie ik duidelijk dat we zichtbaarder zijn en meer sollicitaties hebben gekregen. Vooral Meta en Linkedin doen het goed bij ons. We hebben vanuit die kanalen ook kandidaten kunnen binnenhalen die nu daadwerkelijk onze collega’s zijn,” aldus Soeraja.

Els focust zich vanuit haar rol vooral op de zichtbaarheid en branding van Triade Vitree. Zij vertelt: “De employer branding campagnes die we onlangs hebben uitgerold zijn een groot succes geweest. We hebben enorm veel mensen bereikt – ook via nieuwe kanalen – en dat heeft veel extra verkeer op onze werken-bij site opgeleverd. Het afgelopen jaar stond in het teken van aanpassen naar een nieuwe manier van werken (nu we de MrWork software gebruiken) en leren wat werkt. Zo komen we steeds een stap verder. Volgend jaar kunnen we daar de vruchten van plukken en dat is heel fijn, want de krapte op de arbeidsmarkt houdt volgens mij nog wel een tijd aan.”

Wil jij ook de regie terug over jouw recruitment marketing en makkelijker vast personeel werven? Plan jouw persoonlijke tour door het MrWork platform.

Meer inspiratie?

  • Bouw, installatie en infrastructuur

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    Dura Vermeer

    Dura Vermeer zet in op recruitment marketing automation om de ‘war for talent’ te winnen.

    Dura Vermeer
  • Bouw, installatie en infrastructuur

    MKB+

    501 – 750 FTE

    TBI

    De managers van morgen aantrekken met hulp van recruitment marketing software

    TBI

Plan een belletje

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief