Lidl is één van de grootste supermarkten in Nederland. ‘Samen maken we Lidl’ is hun motto. En dat kunnen ze natuurlijk niet alleen. Ze vertrouwen op de kracht van hun medewerkers. Inmiddels staat de teller al op 21.000 medewerkers en ze groeien nog steeds. Dat betekent ook dat er een flinke recruitment uitdaging ligt. Met honderden vacatures ieder jaar is efficiënt werken van groot belang. Hoe Lidl dat doet? Met de recruitment marketing technologie van MrWork!

Klant aan het woord

Optimalisatie van campagnes op basis van data

De recruiters van Lidl maken sinds een aantal maanden intensief gebruik van de technologie van MrWork. De technologie biedt Lidl de mogelijkheid om eenvoudig, laagdrempelig en kostenefficiënt een vacature (regionaal) te adverteren bij de wenselijke doelgroep. Lidl maakt hierin gebruik van de data van MrWork om optimale targetingmogelijkheden te borgen. Zo kunnen campagnes steeds verder worden geoptimaliseerd om zoveel mogelijk kandidaten te bereiken binnen het beschikbare budget.

Klant aan het woord

Binnen 1 minuut een vacature campagne starten

De MrWork technologie is gekoppeld aan het ATS van Lidl, waardoor data vanuit het ATS eenvoudig gebruikt kan worden om (performance van) campagnes in te stellen of aan te passen. Het enige wat recruiters zelf nog hoeven te bepalen voor een campagne live gaat, is de gewenste looptijd en het dagbudget. De technologie maakt automatisch advertentievarianten aan uit de content bibliotheek binnen het Lidl account, waardoor een vacature in slechts elke kliks kan worden geactiveerd! “Dankzij de softwareoplossing van MrWork kunnen onze regionale recruiters binnen 1 minuut zelfstandig en geautomatiseerd een vacature campagne starten, met de juiste targeting, content- en boodschap!”

Klant aan het woord

Een tijdsbesparing van ruim 90% door het gebruik van technologie

Vacatures bij Lidl staan gemiddeld 10 dagen live en kunnen eenvoudig worden uitgezet of geheractiveerd wanneer nodig. Flexibiliteit is hierin essentieel. Als een vacature gesloten wordt in het ATS dan stopt de campagne automatisch binnen de MrWork technologie. Doordat veel handelingen kunnen worden geautomatiseerd heeft Lidl een tijdsbesparing van ruim 90% weten te realiseren in het proces van aanvraag tot executie van een campagne!

Optimalisatie van campagnes op basis van data

De recruiters van Lidl maken sinds een aantal maanden intensief gebruik van de technologie van MrWork. De technologie biedt Lidl de mogelijkheid om eenvoudig, laagdrempelig en kostenefficiënt een vacature (regionaal) te adverteren bij de wenselijke doelgroep. Lidl maakt hierin gebruik van de data van MrWork om optimale targetingmogelijkheden te borgen. Zo kunnen campagnes steeds verder worden geoptimaliseerd om zoveel mogelijk kandidaten te bereiken binnen het beschikbare budget.

Binnen 1 minuut een vacature campagne starten

De MrWork technologie is gekoppeld aan het ATS van Lidl, waardoor data vanuit het ATS eenvoudig gebruikt kan worden om (performance van) campagnes in te stellen of aan te passen. Het enige wat recruiters zelf nog hoeven te bepalen voor een campagne live gaat, is de gewenste looptijd en het dagbudget. De technologie maakt automatisch advertentievarianten aan uit de content bibliotheek binnen het Lidl account, waardoor een vacature in slechts elke kliks kan worden geactiveerd!

Een tijdsbesparing van ruim 90% door het gebruik van technologie

Vacatures bij Lidl staan gemiddeld 10 dagen live en kunnen eenvoudig worden uitgezet of geheractiveerd wanneer nodig. Flexibiliteit is hierin essentieel. Als een vacature gesloten wordt in het ATS dan stopt de campagne automatisch binnen de MrWork technologie. Doordat veel handelingen kunnen worden geautomatiseerd heeft Lidl een tijdsbesparing van ruim 90% weten te realiseren in het proces van aanvraag tot executie van een campagne!

Resultaat

  • Koppeling met ATS: in 30 seconden live
    De geautomatiseerde koppeling die MrWork biedt, maakt het mogelijk om de data uit het ATS van Lidl te koppelen aan de performance data van het systeem. De enige variabelen die de recruiters voorafgaand aan de livegang van een campagne bepalen zijn de gewenste looptijd en het dagbudget. Het systeem maakt automatisch advertentievarianten aan uit de content bibliotheek binnen het systeem, waardoor een vacature in minder dan 30 seconden kan worden geactiveerd!
  • Efficiency: +90% tijdwinst
    Door gebruik te maken van het platform is er een efficiencyslag gemaakt in (campagne) communicatie via de e-mail, wat recruiters meer tijd oplevert voor core-business werkzaamheden. Daarbij zorgt de tool dat het recruitment team zelfstandig campagnes kan aanmaken en executeren en zo meer verantwoording en autonomie dragen op het gebied van recruitment marketing. Lidl heeft een tijdsbesparing van ruim 90% weten te realiseren in het proces van aanvraag tot executie van een campagne!
  • Flexibiliteit: CPC € 0,25 en relevant
    De vacatures staan gemiddeld 10 dagen live en kunnen eenvoudig worden uitgezet of geheractiveerd wanneer wenselijk. Flexibiliteit is hierin essentieel. Als een vacature gesloten wordt in het ATS dan stopt de campagne automatisch. De cost per click ligt hierbij ruim 50% onder de retailbenchmark van €0,70 ct terwijl de relevantie van het verkeer beter is.

Meer inspiratie?

  • Energiebedrijven

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    Stedin

    Door de technologie van MrWork hebben wij 60 sollicitanten gemiddeld per maand voor uitdagende technische vacatures.

    Stedin
  • Transport & logistiek

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    DSV

    De juiste snaar raken bij de juiste mensen

    DSV

Plan een belletje

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief