Optimalisatie van campagnes op basis van data

De recruiters van Lidl maken sinds een aantal maanden intensief gebruik van de technologie van MrWork. De technologie biedt Lidl de mogelijkheid om eenvoudig, laagdrempelig en kostenefficiënt een vacature (regionaal) te adverteren bij de wenselijke doelgroep. Lidl maakt hierin gebruik van de data van MrWork om optimale targetingmogelijkheden te borgen. Zo kunnen campagnes steeds verder worden geoptimaliseerd om zoveel mogelijk kandidaten te bereiken binnen het beschikbare budget.

Binnen 1 minuut een vacature campagne starten

De MrWork technologie is gekoppeld aan het ATS van Lidl, waardoor data vanuit het ATS eenvoudig gebruikt kan worden om (performance van) campagnes in te stellen of aan te passen. Het enige wat recruiters zelf nog hoeven te bepalen voor een campagne live gaat, is de gewenste looptijd en het dagbudget. De technologie maakt automatisch advertentievarianten aan uit de content bibliotheek binnen het Lidl account, waardoor een vacature in slechts elke kliks kan worden geactiveerd!

Een tijdsbesparing van ruim 90% door het gebruik van technologie

Vacatures bij Lidl staan gemiddeld 10 dagen live en kunnen eenvoudig worden uitgezet of geheractiveerd wanneer nodig. Flexibiliteit is hierin essentieel. Als een vacature gesloten wordt in het ATS dan stopt de campagne automatisch binnen de MrWork technologie. Doordat veel handelingen kunnen worden geautomatiseerd heeft Lidl een tijdsbesparing van ruim 90% weten te realiseren in het proces van aanvraag tot executie van een campagne!

Resultaat

  • Koppeling met ATS: in 30 seconden live
    De geautomatiseerde koppeling die MrWork biedt, maakt het mogelijk om de data uit het ATS van Lidl te koppelen aan de performance data van het systeem. De enige variabelen die de recruiters voorafgaand aan de livegang van een campagne bepalen zijn de gewenste looptijd en het dagbudget. Het systeem maakt automatisch advertentievarianten aan uit de content bibliotheek binnen het systeem, waardoor een vacature in minder dan 30 seconden kan worden geactiveerd!
  • Efficiency: +90% tijdwinst
    Door gebruik te maken van het platform is er een efficiencyslag gemaakt in (campagne) communicatie via de e-mail, wat recruiters meer tijd oplevert voor core-business werkzaamheden. Daarbij zorgt de tool dat het recruitment team zelfstandig campagnes kan aanmaken en executeren en zo meer verantwoording en autonomie dragen op het gebied van recruitment marketing. Lidl heeft een tijdsbesparing van ruim 90% weten te realiseren in het proces van aanvraag tot executie van een campagne!
  • Flexibiliteit: CPC € 0,25 en relevant
    De vacatures staan gemiddeld 10 dagen live en kunnen eenvoudig worden uitgezet of geheractiveerd wanneer wenselijk. Flexibiliteit is hierin essentieel. Als een vacature gesloten wordt in het ATS dan stopt de campagne automatisch. De cost per click ligt hierbij ruim 50% onder de retailbenchmark van €0,70 ct terwijl de relevantie van het verkeer beter is.

Meer inspiratie?

  • Onderwijs

    MKB+

    250 – 500 FTE

    Kinderopvang Mundo

    Kinderopvang Mundo ging van een passieve naar actieve recruitment strategie dankzij recruitment marketing software.

    Kinderopvang Mundo
  • Gezondheidszorg en -welzijn

    Grote organisaties

    1000+ FTE

    QuaRijn

    Een grote stijging op het website verkeer wat heeft geleid tot 300 hires.

    QuaRijn

Plan een belletje

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief