Case study

‘’Hoe zet je een succesvol maar relatief onbekend kantoor aantrekkelijk op de kaart bij ambitieuze Accountancy professionals?’’

- Dura Vermeer

Case study

‘’Hoe zet je een succesvol maar relatief onbekend kantoor aantrekkelijk op de kaart bij ambitieuze Accountancy professionals?’’

- DRV

Situatie

DRV Accountants & Adviseurs. Stilletjes één van de beste kantoren van Nederland. Dat is de pay-off waarmee DRV een belofte doet aan cliënten, medewerkers en andere belanghebbenden. Deze belofte kunnen zij enkel waarmaken met de beste mensen, die bewust kiezen voor het MKB en werken bij DRV.

Het bedrijf heeft het afgelopen jaar een flinke groeispurt meegemaakt. Om die groei vast te houden en een hoge kwaliteit te kunnen blijven leveren, heeft DRV behoefte aan een nieuwe aanwas van goede professionals. Daarnaast voelt ook de accountancy sector de gevolgen van de alsmaar krapper wordende arbeidsmarkt. Het wordt steeds uitdagender om de best passende kandidaten uit de markt te binden aan je organisatie.

Onze medewerkers spelen de hoofdrol in ons verhaal. Zij vertellen zonder script hun verhaal over werken in de echte economie bij DRV. Die authenticiteit slaat goed aan bij onze doelgroep.

Oplossing

Om je organisatie onderscheidend te profileren, is het belangrijk om de unieke kenmerken te laten zien en te vertalen in een goed en echt verhaal. Dit inzicht leidde bij DRV tot het inschakelen van een strategisch communicatieadviesbureau. DRV wilde een zo realistisch mogelijk beeld schetsen over haar organisatie, haar medewerkers en werken bij DRV. Vanuit die samenwerking ontstond de campagne: ‘Werken in de echte economie’.

‘’We hebben een campagneteam samengesteld van interne en externe partijen. In het eerste jaar namen we iedere maand de resultaten met elkaar door. MrWork was hierbij verantwoordelijk voor de social media campagnes. Door voortdurend onze content te testen en de campagnes te analyseren aan de hand van benchmarks en resultaten leren we onze doelgroep steeds beter kennen en kunnen we onze campagnes blijven optimaliseren.’’

Het eerste contactmoment tussen kandidaat en werkgever vindt steeds vaker online plaats. Daarom waren social media een belangrijk onderdeel van de campagnes van DRV. De campagnes geven inzicht in onder andere de volgende zaken: wat vindt de doelgroep interessante informatie over DRV, op welke content wordt het beste gereageerd en hoe verbonden is de doelgroep met het werkgeversmerk van DRV.

https://www.drv.nl/weken-in-de-echte-economie
We zien dat onze naamsbekendheid én het websiteverkeer blijven stijgen wanneer de campagnes draaien. Onze vloggers worden nu zelfs regelmatig herkend op beurzen en events.

Resultaten

Voor DRV is een evenwichtige balans tussen on- en offline recruitment de sleutel tot een succesvolle campagne. DRV ziet in de resultaten dat ze de young professionals aan het begin van hun carrière weten te enthousiasmeren en daar zijn ze trots op.

Een ander mooi resultaat is de interne betrokkenheid. Doordat medewerkers zelf onderdeel zijn van de campagne en hun eigen verhaal vertellen, is er veel interne betrokkenheid bij de employer branding campagne.

‘’De medewerkers hebben de campagnes tot een succes gemaakt. Het gevoel dat we er samen een succes van willen maken, ons samen inzetten om de beste collega’s te werven en een mooi en realistisch beeld van DRV hebben weggezet, is wat deze campagne bijzonder maakt.’’

‘’Het mooie van campagnes op social media is dat je er zoveel van leert. Data maken veel inzichtelijk: waarin zijn de doelgroepen meer geïnteresseerd; welke content scoort beter; welk type beeld is aantoonbaar succesvoller; welke media zijn het meest relevant voor welke doelgroep. Tijdens de maandelijkse analyses met MrWork halen we die informatie uit de data en bespreken we samen hoe we de campagnes kunnen blijven optimaliseren. Ons doel voor de toekomst is om ons hele recruitmentproces inzichtelijker te maken en steeds betere resultaten te behalen.’’