Zo helpt recruitment marketing technologie bij jouw wervingsvraagstukken

Recruiten en zichtbaarheid creëren bij de juiste (latente) doelgroep blijft een hot topic in recruitmentland. Door de coronacrisis lijkt de arbeidsmarkt in Nederland in een aantal sectoren (iets) ruimer te worden. Hierdoor zal het aantal nieuwe kandidaten dat op zoek is naar een functie onverminderd toenemen. Echter, de vraag naar kwalitatieve kandidaten in de schaarse sectoren (IT, Finance, Techniek, Fintech, etc) blijft minstens zo groot. Maar hoe bereik én verleid je deze kandidaten?


Foto van de schrijver

Ruud van der Wel
21 October 2020

share


Want iedereen is op zoek naar die ene kwalitatieve kandidaat, niet naar een workload met tientallen sollicitaties. De grote vraag is: hoe richt je een kwalitatieve strategie op een corona-veilige manier in? En ook nog eens in deze (economische) onzekere tijden? Het antwoord: recruitment marketing technologie!

Jouw hulp bij lastige keuzes

Technologie biedt jou als recruiter of recruitment marketeer de kans om direct in te spelen op de actuele wervingsvraagstukken die plots opborrelen binnen jouw organisatie. Ontstaat er een urgente vacature? Zet hem direct online op de kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt. Stuit je op een groter vraagstuk en moet je aan de slag met een grote(re) wervingscampagne? Technologie staat voor je klaar om je content & EVP te koppelen aan een campagne-strategie. Met technologie en data maak je eenvoudiger keuzes in strategie, kanalen, content en het kwantificeren van succes. Maar hoe maak je optimaal gebruik van deze technologie en hoe borg je dat je direct (zelfstandig) actie kan ondernemen wanneer nodig?

Kennis aan boord, technologie aan je zijde

Het grote voordeel van recruitment marketing technologie: je bent zelf in control. Recruitment marketeers, employer branding specialisten en recruiters met de juiste kennis- en kunde om aan de campagneknoppen te draaien, bepalen zelf wanneer een optimalisatie van een campagne een doorslaggevend verschil kan maken. Moet de content worden gewisseld? Is het nodig om de media-druk te verhogen? Moet een kanaal worden opgeschaald? Jij bepaalt het zelf! En vergeet niet, oplossingen op maat en automatisering gaan probleemloos samen.

Altijd maatwerk. Maar wel eenvoudig!

Wist jij bijvoorbeeld dat je met slechts 3 klikken een advertentie en/of vacature live kan zetten? En ook nog eens bij de juiste doelgroep, met de juiste boodschap, op het juiste moment? Een knap staaltje automatisering. Maar wel met het grote voordeel dat je jouw campagne kan inrichten zoals jij dat wil, tegen de budgetten die passen bij jouw vraag of uitdaging. Flexibiliteit is key!

Maak gebruik van een intelligente content bibliotheek en koppel in een handomdraai de juiste content aan de juiste vakgebieden en de juiste vacatures. Omdat je content bibliotheek is gekoppeld aan jouw ATS worden altijd de juiste copy en foto’s getoond bij de gewenste vacature of uiting! Niet alleen efficiënt, maar ook een garantie voor een eenduidige uitstraling op je kanalen. Is je vacature ingevuld en verwijderd uit het ATS? Geen probleem! De software zet de advertenties direct stop. Zo lopen campagnes niet onnodig door en bespaar je dus op jouw budget. Maatwerk! Maar wel eenvoudig.

Wil je een keer sparren over tech oplossingen voor jouw ideale recruitment marketing campagne? Wij zijn erg benieuwd naar jouw behoeften om daar onze software ontwikkeling op aan te laten sluiten!

share


Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom social recruitment.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork