“Niet met hagel maar met scherp schieten” – Fleur van Dijk, Conclusion

13 december 2018 - Vera Jansen

We spreken met Fleur van Dijk, projectcoördinator recruitment & arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion, over de samenwerking met MrWork.

Wat was de reden van jullie samenwerking met MrWork?

“Wij zoeken de gewilde IT-profielen die iedereen wil en aantrekt. De reden om MrWork in te schakelen, was niet zozeer om die vacatures vervuld te krijgen, maar wel om het aantal contactmomenten met de doelgroep te vergroten. We deden wel veel op social maar we hadden nog geen eenduidige boodschap, dus daar konden we wel wat hulp bij gebruiken.”

Wat is er sindsdien veranderd in de strategie?

“We zetten nog steeds volle bak in op Facebook en Instagram, maar dan gerícht. Niet met hagel maar met scherp schieten. Nogmaals, niet per se om de vacatures vervuld te krijgen, maar wel om het aantal contactmomenten te verhogen. Je moet als merk vaak gezien zijn, ook hier geldt: de kracht van de herhaling. Als je - bij wijze van hè - een jurkje twintig keer gezien hebt, koop je het uiteindelijk alsnog.“

Waarom zijn die contactmomenten zo belangrijk?

“Wij weten dat er twintig contactmomenten nodig zijn om een potentiele kandidaat tot sollicitatie te bewegen. Om dat te bereiken moet je meerdere lijnen uitzetten. Het is én én, en niet óf óf. Social media versterken elkaar alleen maar, en die kracht vergroten doen we met MrWork.”

Welke rol speelt de supertargeting hier?

“We deden al wel aan geo targeting, maar dat is maar één contactmoment en heel afhankelijk van het moment. Timing is alles. Als degene op wie je mikt, net een rotdag heeft gehad als hij onze vacature onder ogen krijgt, dan denkt-ie echt niet: daar wil ik werken. Met MrWork kunnen we supertargeten en zijn we minder afhankelijk van dat ene shot, maar bouwen we het veel meer op.”