blog
arrow

Whatsapp Business: meteorietinslag op de recruitmentmarkt

Goed nieuws! Whatsapp heeft Whatsapp Business in Nederland uitgerold. De grens tussen bedrijven en klanten is zo nóg kleiner geworden. Maar wat is de grote winst voor recruitment? Laat dat nou nèt hetgeen zijn dat wij jou nu gaan vertellen!

Wat is Whatsapp Business eigenlijk? De naam verklapt het grotendeels al. Met een aparte app naast het gebruikelijke Whatsapp kunnen bedrijven eenvoudig een zakelijk profiel instellen met handige informatie als een korte intro, openingstijden en overige contactgegevens. Maar het grootste voordeel is dat er nu altijd een directe lijn tussen bedrijf en gebruiker is. Deze dienst helpt bedrijven en organisaties nog beter en efficiënter bereikbaar te zijn voor hun doelgroep. Daarnaast is chat contact via Whatsapp laagdrempelig.

Een nieuwe dimensie

Voel je hem al aankomen? Laagdrempelig contact met de doelgroep. Precies waar de recruitment wereld van nu op zit te wachten. In tijden waar bedrijven ouderwetse sollicitatieprocedures en cv’s proberen los te laten, kan Whatsapp Business een nieuwe impuls zijn. Bij MrWork geloven wij in ‘Humanize the robots’: het menselijke contact door technologische barrières wegnemen. En misschien klinkt Whatsapp als een technische barrière, het is het juist niet. Want de dialoog tussen werkzoekende en werkgever wordt er weer een van 1 to 1, hooguit 1 to few. Maar niet meer 1 to many. En dat is waardevol. Bedrijven krijgen zo nog beter én vroeger in de candidate journey de kans om een relatie met een kandidaat op te bouwen. Essentieel in tijden van krapte op de arbeidsmarkt.

Vertrouwde omgeving

Een bijkomend voordeel is dat haast iedereen vertrouwd is met het gebruik van Whatsapp. Waar desktop volledig is ingericht op search, is mobiel toegespitst op chat. De gebruikerservaring is naadloos. Een korte vraag over je bedrijfscultuur, een snelle reactie op een geposte video… met een paar tikken op het beeldscherm is de verbinding tussen de kandidaat en organisatie gelegd. Ideaal! Deze lancering van Whatsapp Business dwingt bedrijven haast om nog beter na te denken over hoe ze in contact willen komen met hun doelgroep. En die verandering is positief want zo wordt de dialoog steeds persoonlijker.

The time is now

Wereldwijd gebruiken al meer dan 5 miljoen organisaties Whatsapp Business voor uiteenlopende doeleinden. Nu deze gratis dienst ook in Nederlands beschikbaar is, is dit het ideale moment om op deze trein te springen. Whatsapp Business opent nieuwe deuren en verkleint de drempel voor potentiële kandidaten.

Wil je meer weten over Whatsapp Business kan betekenen voor jouw recruitmentstrategie? Bij MrWork vertellen we je er graag meer over!

Geplaatst door Mees van Velzen