Deel deze Blog
arrow

Maak kennis met Dennis: Bij MrWork bouwen aan iets groots

Dennis Kanters is één van de nieuwe Senior Consultants in het team van MrWork. Dennis brengt ruim zeven jaar werkervaring mee binnen het werkveld van recruitment (marketing) & employer branding. Hoogste tijd om Dennis eens aan de tand te voelen over zijn nieuwe job, zijn entree bij MrWork in corona tijden en zijn visie op de toekomst.


Linkedin

Dennis, nieuwste aanwinst van MrWork. Vertel, wie ben je?

“Nou, Dennis Kanters dus. Inmiddels 32 jaar en vader van mijn 1,5 jaar oude zoon, Logan. Ik woon samen met mijn vrouw en in mijn vrije tijd sport ik graag. Nu de sportscholen gesloten zijn, heb ik zelf een fitnessruimte op zolder ingericht. Ik heb hiervoor bijna vijf jaar bij een mediabureau gewerkt. Eerst als accountmanager, daarna consultant, vervolgens als strategisch consultant en nu ga ik bij MrWork aan de slag als Senior Consultant.”

Waarom heb je gekozen voor deze overstap naar MrWork?

Ik deel de visie van MrWork en het geloof in de toekomst van recruitment marketing- en employer branding. Ik geloof in een gehele candidate-journey waarin bedrijven, kandidaten geleidelijk leren kennen (en andersom uiteraard) in plaats van elkaar na het afronden van een sollicitatie pas te leren kennen. Ik verwacht op termijn verschuivingen binnen de traditionele recruitment processen- en strategieën, doordat de ontwikkelingen in het marketing en- technologie landschap in sneltreinvaart zullen gaan toenemen. Daarbij verwacht ik dat organisaties door al deze mooie ontwikkelingen op termijn in staat zullen zijn key-metrics als de time to hire, en cost-per-hire te minimaliseren.

Daarover gesproken, hoe kijk jij naar de toekomst van recruitment marketing?

In mijn beleving gaan we nog meer toewerken naar het bieden meer relevantie in online marketing uitingen- en strategieën. Het verschaffen van de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste doelgroep is hierin essentieel. Dit zie je bijvoorbeeld al binnen de consumentenmarkt; een slimme koelkast die aangeeft dat de melk of kaas bijna op is en dat het toch wel een goed idee is om morgen boodschappen te doen. Super handig, praktisch en relevant. Stel je eens voor hoe vet het is dat een potentiële werknemer een uiting of een push-melding te zien krijgt die voor hem relevant is, op het juiste moment, op de juiste plek, van een organisatie waarin hij in een eerder stadium al interesse in heeft getoond.

Ik ben van mening dat het van groot belang is voor bedrijven om interesse te wekken bij kandidaten die ‘feeling‘ hebben met hun organisatie-cultuur, waardes- en doelen, voordat ze een vacature proberen te pushen bij die kandidaten. Daarom denk ik ook dat het model van jobboards uiteindelijk eindig is. Kandidaten zijn op zoek naar een werkgever die bij ze past op veel meer niveaus dan alleen functie-inhoud."

Mooi! Wat ga je doen als senior consultant bij MrWork?

“Samen met de klanten en prospects van MrWork ga ik in kaart brengen waar hun behoeften liggen binnen het recruitment (marketing) proces. Vervolgens ga ik samen met hen bepalen wat een passende oplossing voor hun vraagstuk is. Zijn zij geholpen met een enkele vacature post op de juiste kanalen of past een volledige employer branding campagne juist beter? Een belangrijk deel van mijn functie is consultancy. De juiste vragen stellen, de behoeften scherp krijgen en de klant centraal stellen om daarna te bepalen welke oplossing het meest geschikt is. Ik wil onze klanten vooral laten zien dat we ze echt begrijpen.”

Een nieuwe start is altijd spannend. Waar kijk je het meest naar uit?

“De innovaties bij MrWork. Ik merk dat MrWork graag vooruitloopt op de markt. Een voorbeeld hiervan is creatief nadenken hoe we het makkelijker kunnen maken voor een werkgever en werknemer om met elkaar in contact te komen. Waarom zouden we een potentiële kandidaat moeten dwingen om de reguliere en ouderwetse procedure te volgen en een langdradig sollicitatieproces door te gaan? Een snelle en- gemakkelijke optie integreren in een recruitment strategie om op een innovatie manier werkgevers en werknemers te verbinden is daarin een mooi voorbeeld van ontwikkelingen in de markt.

Buiten de innovatieve kant van MrWork spreekt de cultuur en huidige organisatiegrootte mij erg aan. Met een relatief klein, maar erg gedreven en kwalitatief team, kunnen we hier mooie dingen gaan uitrollen en verder uitbouwen wat er al staat.”

Je komt natuurlijk op een heel bijzonder moment binnen met alle corona maatregelen die van kracht zijn in ons land.

"Zeker! In de eerste twee maanden van dit jaar leek er nog geen vuiltje aan de lucht. Maar niet lang daarna is de situatie anders. Ik had natuurlijk niet verwacht dat ik in mijn eerste maand nauwelijks collega’s om me heen zou hebben. Hier op kantoor is het nu natuurlijk rustig. Bijna iedereen werkt thuis. Beetje surrealistisch. Ik ben als een van de weinigen wel op kantoor omdat ik het prettig vind om mijn onboarding hier te doorlopen. Door deze gekke situatie heb ik nu wel de kans nóg beter de visie, cultuur & interne organisatie van MrWork te leren kennen. Dat is een voordeel. Ik ben wel benieuwd hoe het straks is als het hier vol zit met mijn nieuwe collega’s. Ik kijk ontzettend uit naar wat er de komende periode komen gaat!"

Wil jij dit soort artikelen nooit meer missen?

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork en ontvang je portie inspiratie maandelijks in je mailbox! Een handige en vooral leuke manier om op de hoogte te blijven van belangrijke zaken rondom social recruitment.

Meld je aan voor Recruitment Stories by MrWork