Je potentiële kandidaat nog sneller bereiken met Facebook ads in Instagram Stories

28 augustus 2018 - Janine Tuinfort

Wat betekent dit voor Social Media Recruitment? Met één klik op de knop staan je Facebook advertenties ook online in Instagram Stories. Heel aantrekkelijk omdat je op die manier je werkgeversverhaal nog makkelijker bij kandidaten onder de aandacht kan brengen. Je wilt natuurlijk het liefst overal zichtbaar zijn daar waar je doelgroep zich bevindt. Jouw interessante werkgeversverhaal verdient immers de aandacht.

Dit is een slimme zet van Facebook. Gesponsorde Facebook berichten kunnen direct worden overgezet in je Instagram Stories. De Stories staan bekend om het feit dat ze een positieve werking hebben op je bereik. Dit versnelt en vergemakkelijkt het proces om je verhaal via twee verschillende kanalen op de kaart te zetten. Op deze manier kan jij dus ook meerdere doelgroepen bereiken op verschillende netwerken.

Wat betekent dit voor Social Media recruitment?

Dit is op zich een mooie ontwikkeling voor veel organisaties, het kan namelijk je recruitmentproces versnellen. Je kunt je echter wel afvragen wat deze update betekent voor de ervaring van je kandidaat op Facebook. Instagram Stories vereist op deze manier geen verticale content meer. De advertenties worden letterlijk vanuit Facebook overgenomen in Stories. Hierbij kijkt Facebook niet naar de hoeveelheid tekst of de grote van je afbeelding.

Kleine beelden zijn sterk of overtuigend voor je Instagram Stories. Je dient daarom wel enigszins rekening te houden met de contentvorm als je effectief gebruik wilt maken van deze feature. Instagram Stories draait hoofdzakelijk om beeld en je bent maximaal tien seconden in beeld bij je kandidaat. Het is dan wel belangrijk om een duidelijke boodschap te hebben die binnen die tien seconden overkomt, anders heeft het in onze ogen niet veel zin.

Wij vinden het een gunstige ontwikkeling, zeker wanneer je nog geen specifieke content voor Instagram Stories hebt en hier wel mee aan de slag wilt. We hopen echter wel dat Facebook op korte termijn de mogelijkheid biedt om de opmaak van je advertenties aan te kunnen passen. Het zou mooi zijn als je meer mogelijkheden krijgt om je content "Instagram Stories-waardig" te maken en de aantrekkelijkheid van je content en boodschap kunt waarborgen.

Benieuwd naar nog meer ontwikkelingen op het gebied van social media recruitment. Laat je contactgegevens bij ons achter en dan nemen wij contact met je op.